Jeg er i gang med at starte på et dropshippingwebshop projekt. Vi har fundet en dropshipper i Sverige.
Hvad gør vi, hvis kunden fortryder købet, og ønsker at sende varerne retur? Varerne der skal sendes fra dropshiperen skal vel være sat op, så det ligner at de har fået varerne fra vores adresse i DK og ikke i Sverige.
Men hvis de så ønsker at sende varerne retur, så modtager jeg jo varene hjemme i DK, og så skal varerne sendes yderligere videre fra mig til Sverige.
Er der nogen måde dette kan løses på? Så varerne ikke skal igennem 2 led hver gang. Kunderne bliver vel utilfredse hvis de får at vide at de skal sende varerne retur til Sverige og ikke til DK?
Tak på forhånd
Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.
Hvad gør vi, hvis kunden fortryder købet, og ønsker at sende varerne retur? Varerne der skal sendes fra dropshiperen skal vel være sat op, så det ligner at de har fået varerne fra vores adresse i DK og ikke i Sverige.
Men hvis de så ønsker at sende varerne retur, så modtager jeg jo varene hjemme i DK, og så skal varerne sendes yderligere videre fra mig til Sverige.
Er der nogen måde dette kan løses på? Så varerne ikke skal igennem 2 led hver gang. Kunderne bliver vel utilfredse hvis de får at vide at de skal sende varerne retur til Sverige og ikke til DK?
Det jeg ved om dropshipping er at frimaet der dropshipper har regler om hvordan sådan noget forgår. Det vil du helt sikkert kunne læse i deres regler om dropshipping.
Hvis du sælger fra en et dansk firma eller en dansk adresse, så er det lovpligtingt, at du har returadresse i selvsamme land. Dvs kunderne SKAL have mulighed for, at sende varerne retur til jer i Danmark...
Vi har sælger selv solbriller og smykker i flere lande via dropshipping, og her samler vores samarbejdspartnere returvarer sammen, og sender disse samlet retur 1 gang om måneden eller hver anden måned. Det hele afhænger lidt af mængderne...
Det var evt en måde at gøre det på, og skulle en kunde bestille en varer i mellemtiden, så kan I bare sende denne ud direkte fra jeres eget lager. Det kan sagtens fungere, hvis man altså gerne vil... ;D
Tak for svaret, dvs. at dropshipperen godt kan sende fra England, og så have vores danske adresse på pakken eller?
Lige til en helt anden ting. Jeg kan se at du sælger Oakley solbriller inde på din side, hvordan har du fået fat i lageret, har du taget fat i Oakley DK, eller har du bare fundet en forhandler af dem og købt stort ind til en billigere pris?
Jeg skal nemlig til at købe Oakley Goggles (skibriller), og ved ikke helt hvem jeg skal kontakte.
Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.