Jeg overvejer at spørge Røde Kors, om de vil stå for transporten, så der ingen udgifter er i det. Hvad syntes i om ideen ? Hilsen Stefan Hinnerup |
Vil i være med til at lave gamle computere til ulande ?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.
Hvor kommer computerne fra etc. etc.? Jeg kunne godt være interesseret i at give en hånd med, men jeg bor i Malmö - noget problem? |
Så kontakter jeg røde kors eller anden godgørende faktor, som vil betale transporten og jeg kan komme med et specifikt sted det bliver sendt hen. Så skal vi ud og "samle" gamle computere op, i fx. skraldepladser, hænge sedler op, komme i kontakt med firmaer som skal udskifte computere osv. Og så installere vi linux med Open office osv. Det er jo god reklame for firmaer, måske der kan findes medsponsorer som kan bruges på noget godt til dem der får computerene. |
Det er en rigtig god idé, og minder jo lidt om den med mobiltelefonerne, der kører i medierne for øjeblikket. Hvis du vil, skal jeg gerne tage kontakt til SOS-Børnebyernes Pr-chef, som jeg alligevel samarbejder med via Dagens Kup, og høre om det ikke er et projekt, de gerne vil tage del i. De fokuserer utrolig meget på uddannelse og skoler i deres udviklingsarbejde, så det ville da være oplagt. Mvh. René |
Det må du gerne. |
Noget nyt ang. projektet? Jeg har vidst en computer som godt kunne komme med i projektet, evt. incl monitor. Dog mangler den en disk :/ Vil i al fald gerne stille noget tid til raadighed til dette, kan evt. staa for at ligge Linux paa en del af maskinerne :) |
|
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)