Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af webshop, klassikeren!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene, men vil det blive alt for meget opad bakke i forhold til at lave funtionaliteten, hvis jeg valgte at tage noget som prestashop? det har en super fin bagbutik, og virker ret simpelt at gå til, hvor meget halter det i forhold til virtuemart og magento?

Jeg tænker bare om der er SÅ meget i magento at det kun er en brøkdel der bliver behov for.

Det vigtigste for mig er som sagt beskrevet i første post :)

-Kasper

Kasper Pihl Tornøe

Twitter: @tornoe

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:41

Hej Kasper

Har i overvejet Shopify, som jeg selv bruger på mine 2 shops www.fairtime.dk og noon.fairtime.dk ?

Prøv at kigge deres funktionalitet og priser igennem og hvis der er spørgsmål til om det ene eller det andet kan lade sig gøre, så kan jeg sikkert svare på det - jeg har rodet med det gennem flere år og er super tilfreds.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:42

Hej Kasper

Nu ved jeg ikke hvad du udvikler i, men hvis du benytter Umbraco så findes der nogle ecommerce moduler du kan bruge. Bl.a. et dansk uCommerce (som ikke er gratis).

Alternativt kan man hvis du ikke vil have mere end 65.000 varer godt lave en webshop i basisversionen af Umbraco vha nogle krumspring.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:43

Jeg giver Rasmus medhold. Magento er THE PLATFORM for ecommerce. De ved hvad de laver. :)

Har erfaring med VM og lidt med redSHOP, og jeg vil klart anbefale dig, at holde dig fra dem.

Så et klart GO for Magento. Og der er sikkert mange i DK som kan hjælpe dig - inklusiv undertegnede. Big Smile

PS. Skal til at skrive synopsis i optimering af loadtider af hjemmesider, og vil helt klart inddrage Magento til mit måske-afsnit med tips og tricks til specifikke applikationer. Se mere på http://www.amino.dk/forums/t/121559.aspx

Ha' en awesome dag. :)

Fra Århus
Tilmeldt 30. Nov 10
Skrevet kl. 14:30

Første mange tak for svarene!

@Ole fin webshop du har! Det er ikke lige den slags løsning vi leder efter, selvom det har mange af de elementer jeg leder efter. :)

@Niels, jeg er desværre ikke .net udvikler og har ikke mod på at rode mig ud i det, jeg fik vist ikke lagt vægt på at jeg er primær php og js udvikler, og helst vil holde mig inden for det felt :) Men ellers ser umbraco rigtig godt ud

@Casper det lyder vist til jeg ikke kommer udenom magento, det lyder virkelig godt at der er så mange i DK der kan hjælpe en! og jeg håber det kan give nogle gode input til din opgave. Du må også have en awesome dag! 

Mit problem er stadig lidt, hvad ville mine problemer blive ved at vælge prestashop frem for magento og omvendt

Kasper Pihl Tornøe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45

Hej Kasper

Jeg kender kun til Prestashop, så jeg skal ikke kunne udtale mig omkring Magento. Prestashop giver dig uendelige muligheder for at lave din shop lige præcis hvordan du vil have den.

Der findes rigtig mange forskellige moduler man kan installere gratis eller som er købsbetinget. Nu er jeg ikke selv nogen kode-haj, men jeg synes det er relativt nemt at redigere i koden for at få det resultat man er efter.

Et stort plus med Prestashop er at selv en abe ville kunne finde ud af at navigere rundt i BackOffice og oprette kategorier, varer osv.. det bliver bare ikke nemmere!! 

Derudover findes www.prestashop.com/forum hvor man kan få hjælp hvis man løber ind i problemer - der findes også et dansk forum på siden, hvor folk er mere end glade for at kunne hjælpe andre presta brugere.

Har du flere spørgsmål omkring Prestashop sender du bare en PM, så skal jeg forsøge at svare dig bedst muligt Smile

Fra Århus
Tilmeldt 30. Nov 10
Skrevet kl. 14:59

Hej Rubber, mange tak for din besvarelse!

Det er virkelig også den fantastiske bagbutik der trækker så meget i mig for at vælge prestashop, da det netop ikke vil være it-hajer der betjener det.

Det der ville kunne trække ned ville netop være begrænsningen for support, men hvis deres forum er super fungerende, tror jeg at jeg går i gang med dette.

Tusind tak for muligheden til at kontakte dig!

Kasper

Kasper Pihl Tornøe

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:19

Magento er virkelig dødens pølse, hvis man ikke er en en it haj.
Jeg har selv arbejdet med magento og prestashop.

Da jeg skulle starte min shop med iPhone 4 cover, var jeg ikke i tvivl om at det IKKE skulle være magento. Bare det at ligge vare ind, tager ca. dobbelt så lang tid i magento, som det gør i prestashop.

Jeg mener ikke at magento ikke er et godt system, men det kræver altså nogle it færdigheder.
Så hvis du skal have folk til at ligge vare ind, der ikke er alt for skarpe på det punkt, er prestashop langt at foretrække.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Nov 10
Skrevet kl. 16:28

Tak for svaret, det er super at høre om nogle dårlige erfaringer med systemerne, og da det jo netop skal være brugervenlighed og optimering i bagbutikken der er aller vigtigst, snakker det jo endnu mere for at vælge prestashop

Kasper Pihl Tornøe

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:51

Hvad valgte du så? Og er du glad for det?

Mvh. Clara

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)