Kære allesammen, http://www.facebook.com/home.php?sk=group_197733636923611
|
Jeg synes i skal koncentrere jer mere om jeres kerneområde i de respektive shops i stedet for at kloge jer på et fragt område hvor alle shops har specielle ønsker og krav...
I kunne melde jer ind i FDIH og benytte jer af deres Key Account aftale, så har en en der tager de beslutninger og forhandlinger i stedet for at skulle blive enige i et stort netværk og bruge en masse tid på noget der ikke giver noget salg for at spare en femmer på en pakke.
Hvad sker der når 3 hopper ud af aftalen fordi de ikke får den rigtige service?, så holder jeres mængder ikke og jeres pris går op = arbejdet er spildt.... Det selvfølgelig lidt overdrevet men set mange gange... Fokus på kerneydelsen.
Der er mange "indkøbsforeninger" selv for store virksomheder, der har gode priser og rater på alt muligt og alligevel gør tingene på deres måde af den ene eller anden grund...
Men det er klart der er meget uro lige nu omkring fragt af pakker m.m. pga PD, og det er jo grundlæggende ikke forkert at ville optimere fragt, slet ikke, men hvis din butik vælter pga. fragten, ja så skal der optimeres andre steder først.
Good Luck
//