Jeg har et spørgsmål, som jeg godt ved, at der ikke er et 100 % korrekt svar til. Men hvis I kan komme med nogle skøn ville det være super. Hvis man har tre 40 fods containere fyldt med varer, hvor meget vil disse ca. fylde i km2 på et lager, hvor man stabler varerne i max 2 meters højde, og det skal være muligt, at komme til og plukke varerne. Hvis der er nogle, som har nogle bud på dette kunne det være super. |
Hvor meget fylder 3 x 40 fods containere på et lager?
En dansk fod er 0,3138 meter og en engelsk fod (1 foot, 2 feet, symbol enkeltgåseøje: ' ) er 0,3048 meter. Mål på en container: (http://www.danishcontainersupply.dk/Standard_isoleret20_40.asp)) Anders |
Hej, Jeg er helt med på, at man kan udregne dette. Det som jeg søger er nogle, som har noget prktisk erfaring, dvs. hvor meget plads man ca. bruger på at komme rundt osv. Det kunne jo være, at der var en som kunne sige noget i retning af: "Når jeg bestiller xx containere hjem fylder de så meget på mit lager, hvor jeg osv osv. |
Hej, Det kommer jo meget an på hvad der er i de containere, og hvad du skal komme rundt med. Har du en gaffeltruck der skal køre rundt, skal du bruge noget mere plads, end hvis du bare selv skal klemme dig rundt. Er det store colli skal der mere plads til end hvis det er små nipseting... Er alle varerne i gode kvadratiske kasser, og evt. på europaller, vil du kunne opstille det mere pladsbesparende end hvis de har meget forskellige mål... |
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Hej, Her er lidt mere info. Jeg skal kunne komme rund tmed en palle løfter. Varerne vil være forskellige dvs. nogle vil være pakket godt andre vil ikke. Varerne vil have forskellige størrelser, som jeg på nuværende tidspunkt ikke kender, og det vil både være store og små pakker. Jeg er selvfølgelig indforstået med at man ikke kan komme med et 100 % korrekt svar, men et skøn burde være muligt :) |
3 x 12 x 2,4 = 86,4 m2. Hertil nødvendigt udenomsareal som jo også afhænger af lagerets indretning. Bemærk at en 40" er 2.5 m høj! Kontakt nogle lagerhaller, sværere er de vel ikke? |
Når vi modtager 40" er der ca. 45-50 europaller i sådan en container, når den er pakket ud! Men igen kommer det an på varerne og hvor højt de må stables. EDIT: europalle = 80x120 cm |
|