Hej Amino Jeg har en lille hobby virksomhed, som beskæftiger sig med bl.a. komplette mobildiskoteker. Jeg kunne godt tænke mig at online markedsføre vores hjemmeside lidt mere end den er i forvejen. da der er tale om en hobby virksomhed har vi/jeg derfor ikke de helt store økonomiske midler at gøre godt med, så i den forbindelse ville jeg høre om der er nogle af jer herinde som har nogle smarte råd til hvordan jeg kan få min/vores hjemmeside mere synlig på nettet: http://www.meventful.dk/ eller evt. har andre alternativer til at blive online markedsført "med beskedent budget"/"uden budget":) VH |
Uha..
For at være helt ærlig er der en helt del du kan gøre for at forbedre selve hjemmesiden i forhold til Organisk Søgemaskineoptimering.
Til en start, i stedet for at skrive din webadresse uden at gøre det til et link, så gør det til et link. Uden links kommer du kun noget af vejen.
I bruger enormt meget grafik til fremstilling af tekst. Husk på Google kan ikke læse billeder, de læser kun tekst. Så få fjernet alle de grafikker som udelukkende er tekst og få det lavet til helt normal html tekst,
Det er fint nok at i har flash, men i skal vide at Google ikke kan læse links og tekst i en flash. Det er kun i meget begrænset omfang de kan det. Så i bliver nød til at kompenserer for det ved fx at have teksten og menuen i ren html/css, Billedskifteren kan sagtens laves med almindelig html og jquery, hvilket gør lige den del noget mere søgemaskinevenlig og ikke mindst søgemaskineoptimerbar. i kan fx se en udgave på min forside.
I har ingen unikke title's det er yderst vigtigt at hver en side er unik, både hvad angår tekster, metadata og title. Der står fx Mobildiskotek Eventful - på alle sider. Der er ingen metadescription.
Ja der er rigtig mange områder hvor det kunne blive langt bedre end det er i dag.
MVH Kim