Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikeldatabaser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Hvem kender disse artikeldatabaser: Buzzle, ezine, articlebase og suite 101.com. Hvad er erfaringerne med dem og giver de noget?

Tak for en masse forhåbentlig kvalificerede svar :o)

/Jonas

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:38

Når der tales om artikeldatabaser her i forummet, omtales sider hvor man skrive noget indhold og til gengæld få lov til at linke til sig selv - som disse.

De sider du henviser til er content farms (sider hvor betalte eller frivillige skribenter bidrager til sidens samling af artikler [artikeldatabase om du vil]) og ikke artikel databaser i den forstand.

/JG

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

Så du laver en skelnen mellem linkfarme og content farms, hvor content farms efter min opfattelse er artikeldatabaser.

Jeg kan se, at google først slagtede linkfarmene og bagefter kom turen til contentfarmene. Ved du hvordan de contentfarme, som jeg beskrev er blevet berørt?

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JonasJ:

Så du laver en skelnen mellem linkfarme og content farms, hvor content farms efter min opfattelse er artikeldatabaser.

Nej linkfarms, contentfarms og artikeldatabaser er 3 forskellige ting.

- linkfarms er sider fulde af links evt. med små beskrivende tekster af linksne, typisk lavet af SEOer.

- Contentfarms er sider fulde af artikler skrevet af skribenter, med det formål at udvide sidens database af artikler for at få trafik fra søgemaskinerne

- Artikeldatabaser er sider hvor webmastere skriver artikler mhp. at få links til deres egne hjemmesider og derved øge deres linkpopularitet hos google.

JonasJ:

Jeg kan se, at google først slagtede linkfarmene og bagefter kom turen til contentfarmene. Ved du hvordan de contentfarme, som jeg beskrev er blevet berørt?

Google har i første omgang iværksat deres google farmer/panda update i USA - men den skal rulles ud i resten af verden med tiden. En af tiltagene i denne update skulle - ifølge google - være en algoritme, der forbedrer deres søgeresultater ved netop at nedprioritere contentfarms.

Om det så er en manuel oprydning eller algoritme, der ligger til grund for denne oprydning, er et godt spørgsmål (som Mikkel Demib Svendsen så rigtigt stiller spørgsmålstegn ved).

Faktum er, at nogle contentfarms er blevet ramt og andre ikke har mærket noget til updaten.

/JG

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)