Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål som måske er et dumt spørgsmål.

Men er der et sted på nettet hvor man kan se hvad det koster pr søgeord at bruge adwords på forskellige søgeord eller er der noget som jeg ikke ved ang adwords.

mvh

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hej Morten,

Du kan kun se det ved at have en Google adwords konto, tilføje ord til din kampagne og se hvad det bliver budt op i... Prisen afhænger af hvor mange som ønsker at byde på det enkelte ord.

Min adword kampagne sviner meget i pris på de ord jeg anvender... et svinger dag for dag faktisk...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:14
Hej Morten.

Prisen er afhængig af rigtig mange faktoerer og er stærkt individuel fra website til website.

Hvis du ikke har bygget din hjemmeside korrekt, kan du risikere, at Google forlanger op til 30 eller 60 kr. pr. klik for søgeord, som andre betaler 50 øre for!!!

Jeg har skrevet mere om problemstillingen på min side om AdWords.

Mvh, Christian

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 22:41
mange tak for de hurtige svar.

det er jo en hel jungle at finde ud af men øvelse gør mester som man siger.

Jeg synes det er svæt at finde de rigtige søge ord. Men smart man kan se hvad de nogenlunde koster pr klik når man er inde og kigge i adwords.

hvem er eksperter i adwords på amino?

mvh

Morten

Tilmeldt 28. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:11
Hej Morten.

Jeg vil ikke umiddelbart kalde mig ekspert, men har da arbejdet i et af de større Adwords bureauer i Danmark det sidste års tid.

Jeg vil utrolig gerne hjælpe dig med at få styr på dine kampagner(og nej, jeg vil på ingen måde prøve at presse dig ind i at skulle købe dem af mit nuværende bureau, blot hjælpe dig på vej).

Har du nogle spørgsmål, er du velkommen til at smide en mail til david[a]iaria.dk og jeg vil gøre hvad jeg kan, for at hjælpe dig på vej mod det du gerne vil opnå med din Adwords kampagne.

Med Venlig Hilsen

David I. Nissen

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 22:16
Hej David.

Tak for dit svar. Jeg er jo igang med at opstarte IndustriBasen.dk som er en side der kommer til at ligne bilbasen meget bare med alt indenfor industrien.

så som traktore, gravemaskiner, lastbiler, trailere, containere osv osv.

derfor leger jeg lidt med tanken om at bruge adwords til at markedsføre siden når den er kommet op og køre,

nu kommer der måske et dumt spørgsmål men. hvis jeg bruger f.eks 10.000kr om måneden på adwords og klikprisen pr søgeord er 1kr kan jeg så forvente 10.000 besøg om måneden eller er det slet ikke sikkert det kommer så højt op? for det er vel de søge ord der er dyre man næsten er sikre på folk vil finde ens side på?

mvh Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:43

Jeg tror du har gang i noget af det rigtige, lavede lige en super hurtig søgeord analyse og så lidt på hvilke andre søgeord man kunne bruge indenfor de nævnte kategorier (traktore, gravemaskiner, lastbiler, trailere, containere osv osv) ja så tror jeg bestemt det er mere end muligt at få 10.000 besøgende om måneden for 10.000 og det vil undre mig hvis ikke det er muligt at få flere besøgende for den pris.

Bare med den lynhurtige analyse jeg lavede, hvor jeg også tog specifikke navne som massey ferguson osv, så er det jo helt vildt så mange søgninger der er på det "ord/navn" men ikke en eneste adwords på det navn, dvs her kan du få klik/meget relevante besøgende for ned omkring 15 øre pr styk!!

Du må endelig sige til hvis du skal have noget hjælp med dette, jeg syntes det virker som en super ide, og noget som helt sikkert mangler på nettet i DK.

Derfor læg en god strategi for SEO allerede nu og brug så i starten adwords til at "booste/kickstarte" sitet. Jeg tror bestemt 1000 super relevante besøgende om dagen er muligt udelukkende fra adwords, og til meget billige penge.

Skriv evt. en PM hvis jeg skal kigge mere på det, jeg har en del erfaring med Adwords.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 23:03
Hej kim.

mange tak for det gode svar.

Ja du har ret i at DK mangler en ORDENLIG side som den jeg vil lave. Der findes nogle andre på nettet i Danmark men mener bestemt at det jeg er ved at skrue sammen vil slå dem alle af pinden.

der kommer så mange nyttige værkstøjer på siden som vil gøre den utrolig brugervenlig. Men må indrømme at det også bliver dyrt at udvikle et system der kan det jeg mener en ordenlig side skal kunne.

Det er vigtigt at bygge den ordenlig op fra starten af så den vil køre stabilt i mange år frem.

har lige et spørgsmål. Kan man ikke bruge så mange penge på adWords om måneden så man ikke kan nå at bruge sine annonce kr? Jeg mener det kan vel lade sig gøre at folk ikke søger på alle ens søgeord så de ikke bliver brugt op?

mvh

Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 00:24

Hej Morten

Du kan selv styre fuldstændigt så meget som du gerne vil bruge, du kan vælge at betale med Dankort/VISA eller lignende kort, så trækkes pengene selv en gang imellem når det har nået et vist niveau. Eller du kan vælge selv at overføre pengene til din adwords konto, dette tager dog sjældent under 7 dage. Og så er det jo træls at være løbet tør for penge.

Selvom alle dine penge ikke bliver brugt den ene måned, så kører du jo bare videre den næste, du kan helt selv bestemme hvormeget du vil bruge. Det er bare rimeligt vigtigt  at du finder ud af hvordan du vil gøre det fra start, betalingskort er altid en god ide, da du altid kan sætte et loft på hvormeget du vil bruge om måneden, derved kan der ikke komme nogle vilde uventede udbetalinger. Du kan nemlig ikke ændre betalingsmetode hen ad vejen, hvilket de ikke har kunnet give et seriøst svar på hvorfor.

Du har ret i at det koster at opbygge et ordentligt site, det ved jeg alt om, og det koster tid, især hvis ikke du har en dygtig projektleder på jobbet.

Hvis det gøres rigtig er det helt sikkert noget jeg tror du kan få succes med, ved nærmere undersøgelse virker det faktisk som lidt et niche område, hvis jeg har forstået dit koncept ret. Det andre sider der er, virker jo ikke super profesionelle.

Jeg glæder mig til at se dit site, hvordan ser det ud med lanceringstidspunktet? Eller er det hemmeligt ;-)

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 00:48

Hej Kim.

Du har ret i at det tager tid at udvikle en ordenlig side. Men jeg vil hellere bruge 2 måneder ekstra og så få siden så god og brugervenlig som mulig en at skynde mig bare for at få siden i luften.

Siden vil have mange spændende funktioner som jeg selv synes er ret smarte. Men dem vil jeg vente med at vise til siden er 110% færdig og der går en del måneder endnu. Alt skal fungere den dag siden skal vises frem til offentligheden og markedsføres.

hvis vi siger jeg har 10.000 besøgende skal man så ikke regne med at ca 1% opretter en annonce?

der er selvfølgelig mange faktore der spiller ind. Men plejer man ikke at gå ud fra af 1 ud af 100 bliver kunde?

Har lagt mærke til på en af mine konkurenters side at man ikke kan se på forsiden at man kan betale med kreditkort. Er det ikke en stor fejl ikke at vise kunden dette?

Mvh

Morten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)