Hej Amino.dk!
Sagen er den at jeg har et projekt jeg godt kunne tænke mig realiseret. Jeg vil påstå jeg er forholdsvis teknisk anlagt, dog kan jeg ikke helt gennemskue hvordan jeg skal skrue mit projekt sammen. Der er simpelthen for mange variable.
Kort om projektet:
Mit projekt indebærer en side med nogle videoer der forklarer diverse økonomi modeller, en slags e-learning som dog kun foregår one way. Videoerne skal bestå af 5-6 min. film hvor jeg ved hjælp af simpel grafik og tekst forklarer hvorledes forskellige elementer hænger sammen.
Mit problem:
Jeg vil lave videoerne lidt ala. den video på forsiden af http://prezi.com/ (...) der hedder: Find out how..... med min stemme kørende henover. Grafikken har jeg tænkt mig at lave i Gimp da det er open source.
Det er ikke muligt at eksportere Prezi videoer som film, derfor er det nødvendigt at bruge et screencapture program (ikke optimalt). Det er noget juks at bygge en side op omkring screencapture film.
Det som tiltaler mig mest ved Prezi er overgangene mellem de forskellige "slides" samt muligheden for at zoome ind og ud - dette kunne jeg godt tænke mig at bruge i mine film. Dog er jeg i tvivl om man kan få video redigeringsprogrammer der kan dette? Selve Prezi programmet er lavet i Flash, hvilket også er med til at sikre at de forskellige elementer ikke bliver kornede.
Eller er flash videoer vejen frem? Jeg har aldrig arbejdet i Flahs før, dog er jeg som sagt teknisk anlagt, og tror at jeg på bruger niveau ville kunne lære mig det til mit "projekt".
Jeg lister her mine spørgsmål så de er mere overskuelige:
1. Hvis det var dig der havde samme problem, hvilket program/programmer ville i bruge til at opnå det ønskede resultat?
1.1 Tror i det er muligt at holde det hele i open source da jeg ikke er meget for at betale mange tusinde kroner for adobes programmer (og fordi jeg er ret så overbevist om at det ville være overkill)
2. Er der nogen der har nogle erfaringer med at lave tutorials/e-learning videoer som de vil dele?
Mvh.