Hej med jer, Jeg står med et jobtilbud på hånden i UK som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med. Eventyreren i mig siger "Gogogo!" men det skal jo også hænge sammen, både med familien (er fraskilt med børn) og ikke mindst økonomi. Jeg har mulighed for at uproot'e og flytte derover, men jeg er også velkommen til at blive boende i DK og arbejde udfra "hjemmekontor" herovre. Inden nogen bryder ind med "Det lyder suspekt" skal det siges at der er tale om en højt respekteret virksomhed, der bl.a. leverer IT systemer til Apple. Mit spørgsmål går på: Hvad er mest rentabelt i forhold til skat, etc? Kan det betale sig, skattemæssigt, at være aflønnet i UK men bosat i DK? Eller får jeg større økonomisk overskud af at have et lille sted at overnatte - og have adresse - i UK, med højfrekvente besøg i DK (af hensyn til familien)? Med venlig hilsen Novaree |
Uden at skulle gøre mig alt for klog på engelske forhold, så er mit umiddelbare tip, at det er en økonomisk fordel at bo i England og besøge DK "masser" af gange...
Jeg har boet mange år i Irland, og irerne klager over, at englænderne har lavere skat og det hele... Infrastrukturen er rimeligt god i England og andre ting peger i retning af rimeligt effektive myndigheder.
Du skal bare passe på ikke at blive syg, for så er der ikke meget hjælp at hente. Sociale udgifter er i højere grad dit eget problem, så der sætter du til på gyngerne...