Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC er nogle ....

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu må jeg ramme en pæl igennem dette!
Såfremt du har en bærelinie alene, så behøver du et ADSL moden og evt. en router, men routeren er ikke nødvendig, kun for sikkerhed, og evt. portstyring.
Har du en telefonlinie, så behøver du et filter for at filtrere ADSL fra talelinien, derefter et modem og evt. en router.
Med hensyn til dig med en CISCO PIX router, så er den forsynet med iudbygget modem, og derfor kan den ikke fjernes, uden at forbindelsen forsvinder.
Switchen er der kun for fordele nettet til flere brugere.
Altså, en router er ikke altid bare en router, men kan indeholde modem, switch og wireless. Enten een af delene eller en kombination af alle tre.
Ved TDC, er det muligt at fravælge deres router eller tilvælge wireless. Fordelen er, at det kører med samme, men du kan ikke selv styre porte mv. Det koster hver gang.

Så derfor brug din egen router, så har du selv kontrol. MEN husk, du står selv for ansvaret for anlæg efter modem!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Dato: 28-02-2007 17:31:03
Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen
At i har andre løsninger i huset er ikke TDC's problem de skal bare sætte det op så deres del virker... (osse det de bliver betalt for).
Hvis jeres TDC forbindelse virkede da teknikeren gik, har TDC gjort deres del... TDC's tekniker skal ikke stå som IT expert og sætte et netværk op for jer...
Det som jeg bla. laver er at sætte sådan nogle netværk op... osse for TDC...
TDC's router koster penge at låne og at bruge ja... men de sætter det op så det virker og går der noget galt får du en ny...
Men i kunne bare have valgt jeres egen router og sat den op... så var i fri for TDC's router og priser...
(Personligt er jeg heller ikke så vild med TDC's router... men det virker til alm. brug...)
Og nu skriver du jeres internet aldrig er nede o.s.v.... hvem har du skiftet til?
Hsuk du sidder stadig på TDC's central og TDC's kobber... og sikkert osse på TDC's backbone...

Kære Ken

Det er korrekt, at det ikke er TDC's problem, at vi har andre løsninger i huset. Jeg vil så til stadighed mene, at det er utrolig dårlig service, at manden i det mindste ikke gør opmærksom på, at vores eget nu ikke virkede. Specielt når jeg var i huset og havde brugt netværket, lige inden han kom. Men det er måske bare mig, der synes, det er virkelig dårlig service.

Min pointe er, at vi har valgt at ville undgå TDC så vidt muligt. Vi har kun haft negative oplevelser med dem – om man så kan kalde det en mandagsoplevelse, er jeg sådan set ligeglad med. Vi har valgt ud fra vore erfaringer, og jeg kommenterede blot trådens oprindelige indlæg med mine negative erfaringer med TDC. That's it and that's that.

De sidste 10-15 år har vi haft Tele2 som udbyder på faktisk alt. Vi er meget bevidste om vore valg – både kvalitets- og prismæssigt (tjekker med jævne mellemrum), og vi har kun haft en god oplevelse med Tele2, selvom der selvfølgelig også har været problemer undervejs. Jeg har hørt, at andre har haft meget negative oplevelser med dem, men det har vi så ikke oplevet.

Så er vi jo heldige, at der er forskellige udbydere på markedet, så vi hver især kan vælge ud fra, hvad vi nu engang har af ønsker og krav. Jeg siger ikke, at TDC ikke virker for nogle – jeg siger blot, at jeg har fravalgt dem meget bevidst.

EDIT: Og så har jeg efterhånden fået den erfaring, at når folk farer i flint over, at nogle kommer med en kritik, kan være tegn på, at de ikke gør det godt nok. Det passer selvfølgelig ikke på jer, da I er dygtige folk, der kan jeres kram.
Jeg citerer blot, hvad også B.S. Christiansen sagde ved et foredrag, jeg var til den anden dag: Når folk bliver sure over, at man kritiserer dem, har de selv et problem. Den kloge sætter sig ned med klageren og snakker om tingene. For ofte er det en bagatel, der har ført til kritikken, men det finder man ikke ud af, hvis man blot bliver ved med at kaste med mudder.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:14
[

EDIT: Og så har jeg efterhånden fået den erfaring, at når folk farer i flint over, at nogle kommer med en kritik, kan være tegn på, at de ikke gør det godt nok. Det passer selvfølgelig ikke på jer, da I er dygtige folk, der kan jeres kram.
Jeg citerer blot, hvad også B.S. Christiansen sagde ved et foredrag, jeg var til den anden dag: Når folk bliver sure over, at man kritiserer dem, har de selv et problem. Den kloge sætter sig ned med klageren og snakker om tingene. For ofte er det en bagatel, der har ført til kritikken, men det finder man ikke ud af, hvis man blot bliver ved med at kaste med mudder.

[/QUOTE]

Der har du fat i noget! 
Problemet er netop med mange af teleselskaberne, at man ikke få en dialog, fordi mange opkald går via et call-center, hvor der sidder en masse studerende, som ikke kan svare på alt.
Og går du i telebutikken, så har de kun en all-round viden og ikke en specifik, så de er heller ikke til at få en dialog med.
Det er derfor Partner systemet er til. Vi ved ikke alt, men kan finde frem til et fornuftigt svar, så vi er villige til en dialog for at løse problemerne.
Ka´du fortsat ha´en go´dag.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:44
Dato: 01-03-2007 09:31:13 Forfatter: sandfær-andersen

De sidste 10-15 år har vi haft Tele2 som udbyder på faktisk alt. Vi er meget bevidste om vore valg – både kvalitets- og prismæssigt (tjekker med jævne mellemrum), og vi har kun haft en god oplevelse med Tele2, selvom der selvfølgelig også har været problemer undervejs. Jeg har hørt, at andre har haft meget negative oplevelser med dem, men det har vi så ikke oplevet.

Så er vi jo heldige, at der er forskellige udbydere på markedet, så vi hver især kan vælge ud fra, hvad vi nu engang har af ønsker og krav. Jeg siger ikke, at TDC ikke virker for nogle – jeg siger blot, at jeg har fravalgt dem meget bevidst.

Ja det er jo det der er problemet.. :) har selv meget dårlige erfaringer med Tele2 og Telia, og kan ikke sætte en finger på TDC og Cybercity.... tværtimod. Men sådan er verden jo nu engang, vi bliver ikke behandlet ens, og derfor er det også underligt at folk ikke kan klare at deres udbyder bliver kritiseret.
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)