|
|
TDC er nogle ....
|
Der skal et filter op hvis man ønsker at bruge sin telefon... og et dsl-modem.... herefter kommer routeren! OrginalTaste: Kommer an på det subnet der er sat op... men normalt 253 pc''er kan sættes på... ca. 50 ip''er kan hentes via dhcp... |
|
Hvis I ikke definerer ordren til TDC og for øvrigt alle andre udbydere, så leverer de standardvaren! Det er IKKE nødvendigt at anvende TDC´s og andre udbyderes routere!!! Brug Jeres egen router evt. trådløs, og I "styrer" selv både porte og tilkobling af PCér. Jeg er lidt harm over denne efterhånden nytteløse debat om de forskellige udbydere mere eller mindre kompetente medarbejdere. Det er trods alt jer som kunder der bestemmer, hvor I køber varen og så hjælper det ikke at tude bagefter. Hvis I får problemer med TDC, så er I velkomne til at ringe til mig. Jeg har været TDC Partner i en del år og kender godt problemerne, men mest fra de andre udbydere. Husk, soen kan bedst lide sine egne grise. Ha´en god dag. |
|
En ADSL forbindelse kræver lidt mere og kan ikke køre uden router. Precis det er 100% korrekt. Ken det er lidt pinligt at du ikke ved funktionen it dette. :-) no hard feelings :-) ADSL skal have en router for at kunne fungere da typiskt så er den konfiguret til den ISP'en net/behov. F.esk Cybercity kører med PPPoE som authenticcation for at logge på deres net. Du kan IKKE bare sætte en pc på en ADSL linie . "Der skal et filter op hvis man ønsker at bruge sin telefon... og et dsl-modem.... herefter kommer routeren! " Hvem bruger enlig et dsl-modem idag? Stort set ingen da dagens routere har overtaget den funktion. Det er det ikke nogen grund til. Jeg vil vædde på de fleste net er sådan som tegnet neden idag 98% af tilfældene WAN<---> router< --> (evt. Firewall) Switch <--> LAN |
|
Der er kun mulighed for en ip adresse. Det virker derfor ikke med en switch uden på modemmet. Vil man have flere computere skal man sætte en router efter adslmodemet og evt en switch. Det er dog mest abonnementer der er bestilt for længe siden jeg har set på. Bliver et standard adslabonnemet leveret med router idag ? |
|
Nu må du sq stoppe... du aner ikke hvad du snakker om! eller så misforstår du hvad jeg skriver... Kan tegne det så du kan være med... Du har 1 par kobber... de går så i et filter (og laver et loopback så du kan bruge din telefon) Så har du et ADSL Modem som sættes i dit filter... herefter har du en WAN forbindelse... Her kan du sætte en pc direkte til (sæt den op til PPPoA, PPPoE eller hvad din ISP nu bruger...) Hvis du har flerer IP''er via DHCP kan du sætte en Swtich efter dit ADSL Modem og have op til 6PC''er sat til (normalt). Eller smide en Router efter dit ADSL Modem... Nogle ISP''er bruger boxe med indbygget adsl modem o.s.v ja (men der er STADIG et adsl modem... men nu snakker jeg om TDC''s.... pinligt??? det er du skriver om noget du ikke ved noget om! Telefonlinje ---- [Filter] ---- [DSL Modem] ---- (her har du din WAN forbindelse...) og du kan smide din PC, Router eller hvad du ellers kan finde på... |
|
Det kan godt være jeg har misforstået på noget punkt, men jeg ved godt hvad jeg snakker om. WAN kan aldrig forkomme på indesiden af et netværk hvorfor betegnelsen er "LAN" på indersiden af netværket. Derimod hvis du knytter 2 netværk sammen vil dette selfølgelig være et "WAN" Definitions of WAN on the Web: - WAN s a group of computer networks connected together over long distances. The Internet is a WAN. - Stands for Wide Area Network. A computer network that spans a relatively large geographical area. Typically, a WAN consists of two or more local-area networks (LANs). Computers connected to a wide-area network are often connected through public networks, such as the telephone system. They can also be connected through leased lines or satellites. The largest WAN in existence is the Internet. ... Definitions of LAN on the Web: area network: a local computer network for communication between computers; especially a network connecting computers and word processors and other electronic office equipment to create a communication system between offices Most LANs are confined to a single building or group of buildings. However, one LAN can be connected to other LANs over any distance via telephone lines and radio waves. A system of LANs connected in this way is called a wide area network (WAN). Most LANs connect workstations and personal computers. ... Så faktiskt: Telefonlinje ---- [WAN] ---- [Filter] ----[DSL Modem] ---- ROUTER --- LAN m. evt. FIREWALL/SWITCH etc. ---- PC . Fordi internettet befinder sig på ydersiden af modemet, men LAN befinder sider på indersiden. Resten giver jeg dig ret i mth til kobber filter etc. :-) |
|
Man bruger et filter til at dele telefon og dsl så man ikke har støj... Det DSL Modem laver det data mellem centralen og kunden om til noget man kan bruge og her er dit WAN så... |
Vi må have snakket forbi hindanden. Det kan være at den ikke har noget at sige fordi TDC stadig bruger DSL modem osv. Men på de 3 linier vi har ind i kontoret (kontoret ikke vores datacenter) (Sydenergi bredbånd, Tele2, Cybercity) er opsætningen hos os. Vægstik->Router CISCO PIX->Switch Og hvis jeg der piller routeren fra som du siger så virker ikke noget. BTW hvorfor arbejder TDC egentlig stadigvæk med DSL modem + router hvis alle andre kan uden, for mig er det bare en fejlkilde mere jeg skal overvåge. :) Mvh |
Bliv gratis medlem