Jeg er til dagligt leder af en god bar i Aarhus og vi har gået med denne tanke de sidste 2 år og nu fører jeg den ud i livet. Vi sælger utroligt meget øl, så hvorfor ikke starte sit eget bryggeri. Men men det er rigtig dyrt og der er mange gode bryghuse i Danmark som ikke bruger deres kapasitet fuldt ud. Derfor fik jeg denne ide at lave et fantombryggeri, det vil sige at vi ikke ejer vores eget bryggeri men bruger andres og deres viden. Jeg har allerede 3 aftaler i hus, men prisvindende bryggerier som vil lave øl til os for de tror på min ide. Vi kan selv aftage stort set alt det vi kan brygge i baren, men jeg vil også gerne lidt videre med det og her er ideen at få en lille medejerskare som er med til at forme bryggeriet og som kan købe vores eksklusive øl. Det er kvalitets øl og øl som ikke kommer til at koste 10,- I kan se mere her www.danskbryghus.dk hjemmesiden er ikke helt færdig, da der skal læses korrektur og laves nogle andre tekster. Men grund ideen er her. Tror I på denne ide og hvad kan jeg gøre for at forbedre det? Skal lige siges, at jeg har et godt samarbejde med de danske ølentusiaster og skal lave en øl til øllets dag. |
Min personlige holdning til mikrobryggerierne er, at det ikke altid smager så fantastisk godt. Det er en svær proces at styre og resultat kan næsten altid bliver en dreng eller en pige, og det er lidt problematisk ikke at vide det på forhånd.
Jeg savner faktisk et sted i Århus, som minder om en studenterbar, der ligger ved Århus-universitet, hvor de har et utroligt bredt ølsortiment - især fra Belgien. Priserne er rimelige men det er jo en bar, som primært henvender sig til studerende. Kunne man lave en lignende udgave til et lidt ældre publikum?
VH. GrN.dk