Jeg har indsendt ændringer til Erhvervs og Selskabsstyrelsen for tre måneder siden, men der er stadig ikke ændret i de oplysninger, som ligger på nettet.
Det lyder meget som om der er gået noget galt. Jeg synes du skal ringe til dem for at høre om de har registreret en verserende ændring på dit CVR-nummer. Så kan du få at vide hvor i systemet sagen er.
Forsinkelsen kan skyldes, at visse ændringer, fx. ved udvidelse af registreringsforhold, skal omkring SKAT, hvorefter de sender dig et nyt registreringsbevis. Det forenkler ikke sagsgangen at der skal blandes to instanser ind i det, men sådan er det desværre.
Tre måneder er lang tid, så jeg tror mest på at de enten ikke har modtaget den, at de har forlagt den eller at SKAT ikke har færdigbehandlet den.
Til mit kendskab opdateres cvr.dk hver morgen kl. 7.00 I lang lang tid stod vores navn som "Six point zero ApS Under Stiftelse" ikke noget vi sådan ligefrem brød os om, men ok til at starte med. Efter halvlang tid, modtog jeg brev fra det offentlige, sikkert automatisk udksrevet fra en database, for der stod også navnet med Under Stiftelse bagefter... underligt tænkte jeg og ringede derind... snakkede med en dame som sagde at sådan var det bare, de var bagud med så mange opgaver.
Lang tid efter bemærkede jeg det igen, og endnu engang kontaktede jeg Erhvervs og selskabsstyrelsen, denne gang dog via mail. Dagen efter kom der meddelelse om, at fejlen nu var rettet og at det ville være synligt via cvr.dk fra næste morgen kl. 7.
Underlige offentlige system...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hej Nicolai, Det lader til, at de altså bare "skal tage sig sammen" til at få det ændret!
Mit problem er, at virksomheden har skiftet adresse, og samtidig har ændret navn fra "meJensen Detail" til "meJensen Reklame". Men det er jo især et problem med adressen, hvis nogen søger på virksomheden og får oplyst den forkerte adresse (i Jylland), mens den nuværende er i København!
Mit problem er, at virksomheden har skiftet adresse, og samtidig har ændret navn fra ''meJensen Detail'' til ''meJensen Reklame''. Men det er jo især et problem med adressen, hvis nogen søger på virksomheden og får oplyst den forkerte adresse (i Jylland), mens den nuværende er i København!
Jamen så slå koldt vand i blodet... de eneste som ukritisk trækker adressedata ud fra cvr registeret er sælgere der vil telefon- eller brevsælge dig noget lort. Vi checker altid vores kunder op mod cvr, men ikke således at vi lader cvr være den primære kilde. Vi checker blot om navn og cvr nr passer sammen. Er der forskel på adressen plejer vi at lade kundes oplyste adresse være gældende eller også så spørger vi lige...
Jeg kan ikke forestille mig en situation, hvor en potentiel kommende kunde fandt os gennem cvr.dk, brugte den på deres side oplyste adresse og hvis det fejlende aldrig kontaktede os igen gennem andre kommunikationskanaler...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Ha ha... nej, det er nu ikke fordi jeg er bange for at miste kunder på den konto... Men det må da betyde noget for kunden / samarbejdspartneren, at hverken firmanavn eller adresse passer med cvr. Men måske det mest er et irritationsmoment for mig selv...