|
Hey. Spørgsmål til de selskabs-kyndige: Hvis jeg lader et evt. overskud stå i selskabet (ApS) og efterfølgende hvert år udbetaler mig selv udbytte foruden gage, hvad sker der så med den resterende egenkapital, hvis jeg en dag beslutter at lukke selskabet ?! Kan jeg på denne måde "spare" penge op i selskabet og så få pengene udbetalt uden nogen form for yderligere beskatning, forudsat at der betales selskabsskat at evt. overskud per år!? Startkapitalen på 80.000 indskød jeg som kontanter, så de skal da ikke beskattes - vel!? Jeg kunne læse i et andet godt indlæg (http://www.amino.dk/forums/t/81759.aspx?PageIndex=1) at denne form for opsparing til "kun" 25% i overskudsskat er en af pointerne ved et ApS - eller har jeg helt misforstået det!? Af det samme udemærkede indlæg fremgår det også at der stort set ikke er forskel på om jeg vælger at udbetale mig selv hele overskuddet som gage hvert år eller betale selskabsskat og derefter udbetale udbytte!? Kan andre bekræfte dette!? Så den eneste reelle forskel er at stå med alle pengene nu på egen konto eller få dem drypvis hvert år som udbytte!? mvh. Steffen |
Hej.
Den dag du lukker selskabet, bliver du beskattet af værdistigningen i kursen på
anparterne.
Kurs 100=80K som du ikke beskatter.
MvH
Peter
Bliv gratis medlem