Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal erstatte varen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev lige før jul spurgt af et forum, om jeg ville "sponsorere" et produkt til en konkurrence de havde kørende. Det foregik på den måde, at vi lavede en byttehandel, så de fik varen til halv pris og jeg fik restbeløbet trukket fra min næste reklamekampagne på pågældende forum. Så i virkeligheden er det ikke et sponsorat forstået på den måde, at jeg ikke har givet den væk 100% gratis.

Det er ikke en dyr vare, kun 99,- kr.

Nu er varen imidlertid gået i stykker efter alm. brug og forum henviser kunden til mig, så jeg kan bytte varen. Denne vare er ikke længere i sortimentet og nu er jeg egentlig i tvivl, om det overhovedet er mig, som skal give kunden en ny vare? Og, hvad er den så i givet fald værd? Forum har jo købt den med rabat.

Det er ikke fordi jeg ikke vil erstatten varen, jeg er bare i tvivl, om det er mig der skal.

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:32
Never mind. Jeg har snakket med konkurrence- og forbrugerstyrelsen, som fortælller at vinderen skal rette henvendelse til det forum, hvor de har vundet varen og hvis de vælger at erstatte varen (som de vist ikke har pligt til, da det er en gevinst), kan de bagefter gøre krav overfor mig.
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 12:05

Det ved jeg ikke om den er, - men nu får du hvad jeg ville gøre..;-)) Hvad der er ret og forkert i sagen ved jeg ikke. Men jeg ville forklarer kunden situtionen, - sige du er ked af den er gået i stykker, - men den er udgået af sortiment. OPlys kunden den faktiske pris på varen som den blev solgt til før, - og sig til kunden at de må finde en ny vare til den pris...

Det ville være mit udspil, - at begynde at hænge sig i hvad der er lov og ret synes jeg er farligt og måske få en person somhar en dårlig oplevelse af din forretning og dine produkter, - så hellere give dem en positiv og lukke munden på dem.. I den slags sager, stiller jeg altid mig selv spørgsmålet, - hvad går kunden måske ud og fortæller om mig eller mine produkter, ved en konflikt med det ene eller den andet udfald.. , og så hænger jeg mig lidt mindre i reglerne..

God omtale tager jeg som en investering, - mens det kan være pokkers "dyrt" at få børstet en dårlig omtale af sig.. Og så længe det ikke er noget til flere 1000 kr er jeg ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre..

Håber du kan bruge det, - selvom det selvfølgelig ikke er noget klart svar - heller ikke lovgivningsmæssigt..;-)

vh/ Ulrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)