Hjælp til import af kontoudskriften fra min netbank til SummaSummarums kassekladde???
Begrundelse:
Kan se at man skal kunne importere kontoudskriften fra ens netbank til Summa. Kan dog ikke lige få det til at virke (jeg opererer med en kassekladde med Debet og Kredit-kolonner. Har problem med at få beløbene til at stå i de rigtige kolonner. Venlig hilsen Per Andersen
|
hej Per....
jeg forstår det således at du har fået importeret et kontoudskriftsdokument til importvinduet ???? men at det ikke spiller med at få beløbene fordelt rigtigt til henholdsvis Debet- og Kredit-kolonnen
det skyldes at du ikke har valgt noget i BELØBSHÅNDTERRINGS-boxen så det ser formentlig sådan ud:
du skal vælge....... at minus beløb skal dirigeres til Debet-kolonnen så kommer det til at se således ud:
Jeg vil få lavet en lille video som viser forløbet helt fra start i Netbanken til Import til kassekladden med de rigtige indstillinger; idet jeg er vidende om at mange står lidt famlende overfor dette. Synd da det indebærer rigtig store besparelser i din arbejdstid. Faktisk reducerer du tastearbejdet til 25% af det tastearbejde, som ellers skal laves såfremt der skal bogføres på traditionel vis. Video´en kommer på i morgen mandag.
mvh Otto B. Petersen