Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opkræves moms på fx. Clickbank

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle

1) Clickbank, moms og kvitteringer

Jeg bruger pt PayPal til at sælge diverse service ydelser i DK. Jeg har før brugt Clickbank til produkter til det amerikanske marked, men kunne nu også godt tænke mig at bruge det til det danske marked.

Ved godt at man ikke kan bruge Dankort, det er ikke problemet.

Udfordringen er momsen. Det er ikke muligt at taste dette ind i clickbanks system nogen steder (jeg har i hvert fald ikke fundet det). Umiddelbart kunne man jo bare opkræve det fulde beløb (inkl. moms) og så udskrive en kvittering hvor man kunne se momsen, men jeg ønsker ikke at skulle lave noget manuelt arbejde for hvert salg.

Min slutkunde skulle bare kunne bruge den kvittering de får fra Clickbank til deres bogholderi. Er der andre der har haft lignende problemer? Og kan den løses?

2) Moms og salg til USA

Jeg har et informationsprodukt som skal sælges på det amerikanske marked. Det er på engelsk og al markedsføring er på engelsk. Jeg skal jo ikke opkræve moms på salg til USA, men jeg kan omvendt jo heller ikke garantere at det ikke er en dansker der køber produktet?! 

Hvad gør andre med denne slags situationer?!

(og har jeg måske postet i den forkerte kategori?)

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 16:04

1) mht. Paypal kan du jo godt indtaste moms i det system. Der kan dog godt være problemer med det system men dette kan omgås. 

2) Hmm her kan det være at dit informationsprodukt ikke er underlagt moms. Dog vil Jeg cleare den med en myndighed for at undgå problemer.

Mvh
PLI | Affugter

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:53

P L I:

1) mht. Paypal kan du jo godt indtaste moms i det system. Der kan dog godt være problemer med det system men dette kan omgås. 

2) Hmm her kan det være at dit informationsprodukt ikke er underlagt moms. Dog vil Jeg cleare den med en myndighed for at undgå problemer.

1) Jeps den er jeg med på. Desværre bruger man ofte PayPal via et plugin til fx. Wordpress og her kan man som oftest ikke opsætte moms osv. Så hvis man "bare" laver en betalingsknap, så kan det sættes op, men får man dette genereret af et plugin er det ofte svært at få med.

Jeg arbejder dog på et informationsprodukt hvor jeg meget gerne ville bruge clickbank, men det er heller ikke rentabelt at skulle sende faktura'er ud manuelt til hver eneste kunde.

2) Ja det kan godt være at det bliver resultatet at få en godkendelse på forhånd. Tænkte bare at der måtte være mange andre end mig i samme situation.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)