Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Send PM/PM sendt-spam

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er jeg her igen! Er det virkelig kun mig, der er ved at gå til over alt det "send PM/PM sendt" spam? Det er efterhånden meget udbredt, men her er lige et par eksempler:

http://www.amino.dk/forums/t/119068.aspx

http://www.amino.dk/forums/t/117668.aspx

Det er lidt den samme diskussion som med auktioner og "byder x/bud noteret", bortset fra at det her ikke tjener noget som helst formål - overhovedet.

Generelt er min holdning, at det er fint med muligheden for at kunne sende private beskeder, men at det heller ikke skal tage overhånd, da det forringer forummets direkte værdi og stille og roligt transformerer det til en kontaktside. Hvis man endelig bruger PM, er det absolut ikke nødvendigt at underrette resten af Amino i et separat indlæg.

Jeg så gerne, at der blev strammet lidt op på dette område.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:07

Det giver ingen mening at en mulig køber, i en salgstråd skriver, 'Send PM her' e.lign. Det giver blot tråden mere eksponering, som tiltrækkere flere købere, der giver flere bud, og den endelige pris vil stige. Resultatet er at 'køber' betaler mere, eller slet ikke får produktet :-)

Men meget smart for sælger... Køber kunne med fordel blot sende en PM/mail til sælger, og bede om mere information. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:10

Hej Magnus,

Jeg er helt enig med dig, at den slag PM sendt / PM modtaget bump i overdreven grad er helt unødvendig.

Når en trådstarter lægger op til at blive kontaktet, behøver tråden ikke efterfølgende at blive oversvømmet af indlæg, hvor trådstarter bliver opfordret til at sende mails eller PB/PM's til en masse mennesker.

I stedet kan de interesserede blot kontakte trådstarter pr PM/PB eller mail, hvis vedkommende ønsker det.

Ofte tangerer de mange tråde lige så meget spam, som de auktioner, som for længe siden blev frabedt på Amino.

De to tråde du specifikt nævnte havde dog en anden årsag, som der nu skulle være taget hånd om.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Magnus:

Så er jeg her igen! Er det virkelig kun mig, der er ved at gå til over alt det "send PM/PM sendt" spam? Det er efterhånden meget udbredt, men her er lige et par eksempler:

http://www.amino.dk/forums/t/119068.aspx

http://www.amino.dk/forums/t/117668.aspx

Det er lidt den samme diskussion som med auktioner og "byder x/bud noteret", bortset fra at det her ikke tjener noget som helst formål - overhovedet.

Generelt er min holdning, at det er fint med muligheden for at kunne sende private beskeder, men at det heller ikke skal tage overhånd, da det forringer forummets direkte værdi og stille og roligt transformerer det til en kontaktside. Hvis man endelig bruger PM, er det absolut ikke nødvendigt at underrette resten af Amino i et separat indlæg.

Jeg så gerne, at der blev strammet lidt op på dette område.

Forstår heller ikke helt de der " send en PM for ydeligere information" - det må sgu være lidt træls at copy/paste den samme tekst 50 gange, i stedet bare at nøjes med at gøre det en gang for alle i sin tråd.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:50

Den slags tråde er næsten altid vedr. salg af et eller andet.
Så smid dem med det samme over i "Jeg har et godt tilbud til dig". den bliver ikke vist i oversigten.

De bedste hilsner

Martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)