Hej Aminoer, Jeg har ikke kunne finde svaret på mit spørgsmål ved at søge, så nu opretter jeg et indlæg. Mit spørgsmål er hvordan man definerer indkomståret når man kører med en regnskabsperiode, der går på tværs af to kalenderår. I dette tilfælde har jeg et selskab, der har regnskabsperiode fra 01.07-30.06. Grunden til dette spørgsmål er for at forstå hvornår jeg skal betale acontoskat, for at undgå rentetillæg til SKAT. Kører på det første år, med første regnskabsafslutning nu til juni. På forhånd tak og med venlig hilsen, Niels |
chihuahua:Hej Aminoer,
Jeg har ikke kunne finde svaret på mit spørgsmål ved at søge, så nu opretter jeg et indlæg.
Mit spørgsmål er hvordan man definerer indkomståret når man kører med en regnskabsperiode, der går på tværs af to kalenderår. I dette tilfælde har jeg et selskab, der har regnskabsperiode fra 01.07-30.06.
Grunden til dette spørgsmål er for at forstå hvornår jeg skal betale acontoskat, for at undgå rentetillæg til SKAT. Kører på det første år, med første regnskabsafslutning nu til juni.
På forhånd tak og med venlig hilsen,
Niels
Hej Niels
Ja, så er du i den situation, at du kan nå at betale den korrekt selskabsskat pr. 20. november 2011.
Acontoskat falder i 2 rater i samme kalender år, den 20. marts og den 20. november. Selskabets regnskabsafslutning bestemmer året for acontoskatten.
I dit tilfælde med regnskabsafslutning den 30/6 2011, så er det acontoskatterne for 2011, som skal bruges til den endelige skatteopgørelse.
Tonny