Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Acontoskat: indkomstår ved forskudt regnskabsperiode.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Jeg har ikke kunne finde svaret på mit spørgsmål ved at søge, så nu opretter jeg et indlæg.

Mit spørgsmål er hvordan man definerer indkomståret når man kører med en regnskabsperiode, der går på tværs af to kalenderår. I dette tilfælde har jeg et selskab, der har regnskabsperiode fra 01.07-30.06.

Grunden til dette spørgsmål er for at forstå hvornår jeg skal betale acontoskat, for at undgå rentetillæg til SKAT. Kører på det første år, med første regnskabsafslutning nu til juni.

På forhånd tak og med venlig hilsen,

Niels

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:05

chihuahua:

Hej Aminoer,

Jeg har ikke kunne finde svaret på mit spørgsmål ved at søge, så nu opretter jeg et indlæg.

Mit spørgsmål er hvordan man definerer indkomståret når man kører med en regnskabsperiode, der går på tværs af to kalenderår. I dette tilfælde har jeg et selskab, der har regnskabsperiode fra 01.07-30.06.

Grunden til dette spørgsmål er for at forstå hvornår jeg skal betale acontoskat, for at undgå rentetillæg til SKAT. Kører på det første år, med første regnskabsafslutning nu til juni.

På forhånd tak og med venlig hilsen,

Niels

Hej Niels

Ja, så er du i den situation, at du kan nå at betale den korrekt selskabsskat pr. 20. november 2011.

Acontoskat falder i 2 rater i samme kalender år, den 20. marts og den 20. november. Selskabets regnskabsafslutning bestemmer året for acontoskatten.

I dit tilfælde med regnskabsafslutning den 30/6 2011, så er det acontoskatterne for 2011, som skal bruges til den endelige skatteopgørelse.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:07

chihuahua:

Dit personlige indkomstår er uændret fra 1. januar - 31. december.

Selskabets "indkomstår" er tilsvarende regnskabsperioden.

EDIT: Super svar, Tonny. Yes

Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:46

Hej Tonny og Martin,

Mange tak for jeres gode svar!

Mvh,

Niels

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)