Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min forretningspartner vil ikke samarbejde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan give et godt råd?

Vi er 2 partnere der deler en virksomhed (Aps) 50/50.

Vi er blevet uenige om en del sager og det er endt med at min partner har ændret kodeord til vores online system samt nægter at give mig adgang til regnskab eller deltage i driften af selskabet. Hvad gør man?

Han er selskabets daglige leder og som sådan også anmeldt til Erhvers og selskabsstyrrelsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så tager du et kig i direktørkontrakten, alternativt ejeraftalen, hvoraf "spillereglerne" fremgårSurprise

Hvis dette ikke er tilgængeligt eller udarbejdet, så må du nok hyre en advokat til at hjælpe.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad, så hiv fat i en advokat på mandag.. Da du har 50% af virksomheden, har du en hel del rettigheder, da i ejer lige meget. Selvom han har ledelsen, tror jeg bestemt ikke at han kan nægte dig adgang til firmaets aktiver eller regnskabsdata.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ked at at høre om din situation. Ville virkelig føle mig røvrendt, hvis jeg havde en samarbejdspartner som var sådan. Hvor må man føle sig magtesløs i sådan en situation. Men ja, hiv fat i en advokat.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart ikke tilladt. Du ejer 50% af virksomheden og derfor også ret til at se aktiverne og regnskaberne. 

Hvis du ikke kan tale vedkommende til fornuft, så er en advokat en løsning. 

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brandon

Jeg ville tage et kig i jeres kontrakt og se hvordan i har aftalt at evt. uenigheder skal klares. Derefter ville jeg gøre ham opmærksom på din utilfredshed og gøre ham klart at i jo ikke kan køre et partnerskab på den måde.

MEN også gøre ham helt klart at du er indstillet på at løse jeres "problem" til begges tilfredshed og at du gerne vil at I fremtidigt skal kunne samarbejde... Hvis du er indstillet på dette.

Hvis ikke så er der kun en vej og det er en advokat.

På den anden side hvis du ønsker at fortsætte så mener jeg ikke du fremmer et evt. samarbejde ved at hyre en advokat. Det er sjældent man hører om uenigheder løst med advokat osv., som fører til at et partnerskab fortsætter fantastisk bagefter.

Så derfor skal du først afgøre om jeres samarbejde skal/ kan fortsætte ellers så er det bare om at få solgt eller på anden måde afviklet partnerskabet.

 - Kasper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)