Firmaet vil tilbyde Kapital, proffessionel bestyrelse, som vil arbejde tæt med selskabets stifter(e). Udarbejdelse og lejlighedvis justering af selskabets overordnede strategi og forretningsplan. Fremskaffelse af yderligere kapital Yderemere vil der efter skøn/behov blive tilbudt administration/regnskab/it- hjælp. Ejerandel min. 51% Kapital: fra 250.000 til 2 mio kr. Såfremt der er nogen interesserede er I meget velkommen til at smide en mail. |
Business angel søger kunder!!
Der må jeg gi Thomas ret. Tror ikke der er nogen der har lyst til at gi største parten af sit firma ud til en udeforstående, men nu kender jeg jo heller ikke noget til den slags aftaler så det kan godt være jeg er helt skæv på den.. Bare min ydmyg holdning:-) Vh Mads. |
Tjaa, den der har grisen, sætter prisen :-) Det er super for nogle og ikke for andre og længere er den jo ikke. Dbh Martin |
Mvh Thomas |
Så sandt som det er sagt.. Det må være dejligt at være bondemand ![]() |
Det må være dejligt at skrive "bare" om penge.. Det er dejligt at der da er nogle iværksættere der kan skaffe nok af dem. Men sådan er det ikke alle der har det, jeg kunne f.eks. ikke låne en femøre der jeg startede op i sin tid. Så for mig havde afgivelse af 51 % været en yderst fin løsning. Btw. Så husk at hvis du låner penge i banken, så hæfter du næsten altid for dem personligt og det er ikke altid rart. Pointen er at alle er forskellige, fordi i er født med en sølvske i munden, betyder ikke at alle har det sådan. Dbh Martin |
Nok vanskeligt generelt at kunne sige, hvem der har fat i den lange ende. Overordnet ser er der væsentligt flere iværksætter projekter derude end der er investorer, så på den facon har Martin jo ret. Omvendt er der også visse projekter der i investorernes øjne er så attraktive, at de i langt højere grad er i stand til at forhandle betingelserne for kapitaltilførslen end andre. Tilhører man ikke denne gruppe kan 51 pct. være en meget god løsning. |
1. Man skal da være tilpas naiv, hvis man tror at venturekapital, hvor andre end dig selv løber hele risikoen, er lettere at komme i nærheden af end et banklån. 2. Netop pga. man selv løber hele eller tilnærmelsesvis helt risikoen ved et banklån, så er det "lettere" at få end venturekapital, hvis vi ser det sort på hvidt. Der er selvfølgelig undtagelser hvor venturekapital er mere villigt pga. det faktiske ide, men så snakker vi heller ikke længere mindst 51% til "kapitalisterne". 3. Det var da noget underligt at skrive at "I" er født med en sølvske i munden, bare fordi man har en anden holdning, hvor der tilfældigvis er økonomi indblandet. 4. Jeg vil personlig ALDRIG komme med en god ide, slide røven ud af bukserne og stadig stå med en stor risiko for at en/nogen "stjæler" firmaet fra mig. 5. Bemærk endnu engang at det er _mindst_ 51%. Mvh Thomas |
Hvis det stod 49% procent så vil det MÅSKE være en anden diskussion da du stadig har kontrollen. Bevare of the Business angels - they are coming from hell! |