Hej Jeg er ved at købe en ejendom med 3 lejligheder. Jeg er dog i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal køre ejendommen i. Privat eller APS. Jeg hælder dog mest ved at køre den privat, da jeg ikke ved dette projekt ser den store risiko. Så har jeg også muligheden for at flytte ind i ejendommen inden et evt salg senere hen + regnskab er der heller ikke så store krav til.( 15-20.000,- til revisor æder da en del af overskuddet) Her kan jeg også vælge om regnskabet skal være efter virksomhedsordningen. Det skal lige nævnes at jeg i dag har et tømrerfirma (enkeltmandsfirma) som jeg dog overvejer at ændre til APS inden for nærmeste fremtid, da jeg ser en større risiko her. Jeg vil helst ikke have tømrerfrima og udlejningsejndom i samme virksomhed. Privat ejet: Hvis jeg vælger denne løsning bør jeg så købe den i mit eget navn eller oprette et enkeltmandfirma til ejendommen? Her tænker jeg på at hvis den er købt i mit navn kan jeg så fratrække moms f.eks håndværker regninger? APS: Er der nogle fordele her mht. hvis mit tømrerfirma (mig) udfører arbejde på ejendommen? Håber på et par gode input. Blunk
|
Hej
Køb af ejendommen som privat, da du alligevel vil kautionere for ejendommens finansiering.
Ingen moms på privat beboelse, og ved erhverv kun ved en "Frivillig momsregistrering som udlejer".
Tonny