Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til udvikling af software

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ikke noget problem i, at sælge idé + realisering til en investor.

Jeg har dog en baggrund fra forretningsudvikling og ser i det lys nogle svagheder i dit projekt, som jeg vil anbefale dig at rette op på.

For det første kræver de fleste investorer en ROI på x10 på rene onlineprojekter, især i disse finanskrisetider. Du skal derfor indrette dit produkt sådan (fx gennem nye features) at pris x volumen kan belønne en normal investors reelle afkastkrav.

For det andet vil de fleste investorer kræve kunder i butikken, allerede inden du går til en investor. Det er der heller ikke noget problem i, da du blot skal udarbejde en salgsaftale og besøge 100 kunder med en powerpoint-præsentation af produktet. Er de begejstrede underskriver de naturligvis aftalen, som selvfølgelig indeholder en klausul om, at en betingelse for handlen er, at produktet rent faktisk bliver leveret. Alternativt kan du få den til at underskrive en hensigtserklæring, men det vægter ikke helt så meget på investorsiden.

I relation til din relation til investor, så vil de fleste investorer nok kræve et medejerskab af det, som du fremstiller. Det vil sige, at deres afkast sker gennem et senere frasalg af deres andel. Du skal derfor beregne scenarier for værdistigning i dit (kommende) selskab, frem for salg alene.

Hvis du i virkeligheden ser din investorrelation som et lån, så kan du jo tilbyde personlig kaution som et risikobegrænsende redskab til investoreren. Så har du også satset noget på din idé og det vil også stille dig i et bedre lys hos de fleste investorer.

Der er flere ting man kunne gøre, men så meget ram har jeg ikke i min maskine ;-)

Dbh. Aleksander

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Aleksander:
For det andet vil de fleste investorer kræve kunder i butikken, allerede inden du går til en investor.

Det er lidt som hønen og ægget :) Kunderne er der hvis produktet er der. De står faktisk og brokker sig over nuværende produkter.

Aleksander:

I relation til din relation til investor, så vil de fleste investorer nok kræve et medejerskab af det, som du fremstiller. Det vil sige, at deres afkast sker gennem et senere frasalg af deres andel. Du skal derfor beregne scenarier for værdistigning i dit (kommende) selskab, frem for salg alene.

Hvis du i virkeligheden ser din investorrelation som et lån, så kan du jo tilbyde personlig kaution som et risikobegrænsende redskab til investoreren. Så har du også satset noget på din idé og det vil også stille dig i et bedre lys hos de fleste investorer.

Jeg er naturligvis 100% åbent overfor ændringer i mit setup hvis det kan lede til at produktet bliver lavet og kunderne kommer ind. Som jeg også har nævnt i et tidligere indlæg så er min hovedtanke ikke at jeg skal få nok til at få betalt en stor villa med en flåde af lækre biler - men jeg er bare træt af de mangler som er på samme produkt på markedet idag og vil derfor ud med et nyt.

Aleksander:
Der er flere ting man kunne gøre, men så meget ram har jeg ikke i min maskine ;-)

Alt input er godt input og du har allerede bidraget med noget jeg kan bruge - takker.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)