Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online ydelser - hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino...

Jeg vil til sommer kvitte mit gamle job og springe ud som selvstændig.. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg håber jeg kan få besvaret. Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i området men må indrømme at jeg først nu er begyndt at snuse til den boglige del og burde sikkert hyre en masse advokater og revisorer, men jeg starter i det små så jeg håber jeg kan klare det selv i starten..

Grundlæggende skal jeg sælge online ydelser i form af design, illustration mm.. Det hele vil foregå elektronisk og der er ingen fysiske varer forbundet med mine ydelser. De fleste af mine kunder er i overvejende grad placeret i USA.

Her er så mine spørgsmål:

Momsregistrering er det nødvendigt, eller er det kun ved salg af fysiske produkter?

Jeg går ud fra at jeg skal fortælle SKAT at jeg starter selvstændig virksomhed og skal have ændret skattekort mm. Men hvordan forholder det sig med salg af ydelser udelukkende i udlandet? Jeg har fundet mange oplysninger omkring import og eksport af fysiske varer, men ikke online ydelser... Kunne det tænkes at det er så simpelt at:

Jeg aftaler at lave en illustration for firma A - de betaler mig et eller andet beløb vi har aftalt - lad os sige $500 for nemhedens skyld. Jeg sender firma A en regning på beløbet, de finder selv ud af at betale moms og skat jf. deres lands regler og jeg oplyser til SKAT at jeg har tjent $500...?

Findes der hjemmesider med information omkring, hvordan man "fralægger sig ethvert ansvar for skader i forbindelse med mine ydelser"..? Er det nok at skrive det på sin hjemmeside under "ydelser" - hvordan får man det lovligt i orden..?

Glæder mig til at se om der er nogle svar på ovenstående.

På forhånd tak!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:33
TMN,

Velkommen på Amino! Og tillykke med at du skal være iværksætter snart!

Du skal momsregistreres for at leve af at sælge dine services, men det er ikke så kompliceret alt sammen. Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at finde en god revisor i mit lokalområde via anbefalinger fra venner/familie eller via Amino. Derefter tage et indledende gratis møde med revisoren for at afklare om I skal samarbejde og for at få svar på dine første spørgsmål og for at skabe et overblik.

Mht ansvarsfraskrivelsen, så start en tråd på amino, hvor du spørger om nogen har en tekst skrevet af en advokat, som de vil dele med dig - jeg er sikker på at det skal lykkes.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:50

I princippet er der ikke forskel på om du sælger ydelser/produkter elektronisk, eller om du sælger fysiske produkter. Ryger din omsætning over 50.000, hvilket den højst sandsynligt gør når du bliver selvstændig, skal du momsregistere dig.

// Jesper Skov

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 11:22
Velkommen til!

Eksport til USA er momsfrit men skal stadig angives på din ''momsafregning''. Ved at lade dig momsregistrere kan du stadig trække moms fra på ting til din virksomhed og dermed få moms tilbage selv om du ikke skal afregne moms af dit salg.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:34
Mange tak for alle oplysningerne... jeg er blevet.... klogere!!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)