Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at få lavet en webshop a la...????

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Nu er der jo ingenting som er standard i den shop. Den er i øvrigt for lækker - og klart den bedste shop med legetøj som vi har i dk.

Det er første gang jeg støder på den. Og hold da k.... den er lækker, det er ikke bare en af de bedste indenfor kategorien, men generelt set for e-handel. Jeg syntes den er et rigtig godt eksempel på en super webshop... der er noget at leve op til for os andre :)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:36

Hej Helle, jeg stikker skam ikke blår i øjnene på nogen som helst.

Det koster simpelthen ikke mere at få designet og integreret de tre sider jeg omtaler tidligere.

At man efterfølgende kan bruge 1000vis af kroner på at optimere design, priser, brugervenlighed, kundeservice etc. for at få et resultat som lirumlarumleg er på, er noget helt andet. Men i første omgang kan du sagtens få en tilsvarende shop i den prisklasse jeg omtaler.

Med i prisen er jo heller ikke rådgivning. Dette er jo også et flyvsk emne.

Creatingsite er funktionsmæssigt langt fra de stærkeste på markedet. (og fred være med det). Mange funktioner forvirrer alligevel mere end de gavner.

Helle - houseofkids.dk:
Hvis enhver kunne kopiere den for 10.000 kr - så undrer det mig at vi ikke ser mere i den lækre kaliber

Ja, det undrer også mig. Lirumlarumleg er en af de shops som jeg løbende følger med i salget på for at se hvordan de arbejder på deres konvertering. Det er en af de butikker herhjemme som jeg personligt mener rammer deres publikum lige i røven.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 21:06

Dimsedut:
Det koster simpelthen ikke mere at få designet og integreret de tre sider jeg omtaler tidligere.

Som flere skriver så er det en noget generel antagelse du her kommer med. Men lad os da regne på det:

For 10.000 kan du få 20 timer á 500kr, hvilket absolut ikke er højt sat.

Dvs. 20 timer til møder, projektledelse, kravspec, design, implementering og tests. Dertil er der nok højst sandsynligt en ERP integration, og evt. opsætning og tilretning af dette. Kan du gøre det for 10K, i samme kvalitet som lirumlarumleg, så må du meget gerne kontakte mig.

Men din påstand er sådan set lige så rigtig som "en bil koster simpelthen ikke mere end 100.000". Jeg så en chevrolet her idag til 89K eller sådan noget...Den kunne jeg nok blive glad for - Så længe jeg ikke tror den har samme egenskaber som en BMW til 10 gange så meget! Længere er den sådan set ikke.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 21:26

Regin Jæger Madsen:
For 10.000 kan du få 20 timer á 500kr, hvilket absolut ikke er højt sat.

Nu er det jo ikke alle som tager 500 dkk i timen.

Men nevermind, i stedet for at vi skal skyde mod hinanden om hvad der er muligt og ikke muligt, så fyrer jeg da lige 10.000 af og ser hvad jeg får for pengene.

Nogen som vil have en gratis shop som henvender sig til kvinder med børn? (Skriv pm)

Jimmy

P.S. om det så skal koste mig 50.000 så skal jeg nok gøre shoppen færdig, så du ikke spilder din tid. Du må selv finde en host.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej nej - spar dine penge, du har jo fastslået hvad man får for 10K.

Dimsedut:
- og da udgangspunktet er lirumlarumleg så ved vi jo hvad du kan levere - ikk?

Dimsedut:
om det så skal koste mig 50.000 så skal jeg nok gøre shoppen færdig
- igen - hvorfor skulle det koste dig 50K ekstra, hvis du ikke skal bruge mere tid end du har for 10.000? - det er noget sludder det du siger ;-)

Men jeg er enig i at vi ikke skal skyde på hinanden. Der er et marked for løsninger i alle prisklasser, det er bare ikke den samme vare du får.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:31

Big Smile Tusind tak for jeres tid til at give indspark til mit spørgsmål.

Mit dilemma er netop , at det som ny iværksætter på webplan er nærmest umuligt at finde ud af, hvem man skal vælge til at lave ens webshop, når man som mig ikke har den ringeste anelse om man bliver snydt.

Får man alt med? Kommer der uforudsete udgifter på elementer der kommer snigende efterfølgende? Osv.

@Henning; Ja selvfølgelig Yes at kontakte udbyder er jo nok lettest. Var lige lidt for hurtig - havde ikke læst det med småt Embarrassed Tak.

@Helle - House of kids; jeg har sendt en pm

@Dimsedut - Jimmy; jeg har sendt en pm

Skulle du stadig sidde derude med et guldkorn så kom endelig med dem.

Venligst

Nordstrøm

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 07:52

Regin Jæger Madsen:
hvorfor skulle det koste dig 50K ekstra, hvis du ikke skal bruge mere tid end du har for 10.000? - det er noget sludder det du siger ;-)

Det er det vel ikke, jeg kan vel også tage fejl, forskellen er at jeg tør tage udgiften hvis jeg gør det.

Regin Jæger Madsen:
Men jeg er enig i at vi ikke skal skyde på hinanden. Der er et marked for løsninger i alle prisklasser, det er bare ikke den samme vare du får.

Nej, måske ikke. Men jeg vil dog garantere at jeg nok skal skaffe kunden et bedre shopsystem end hvis kunden henvender sig til nogen som normalt tager 150.000 for sådan en shop. En stor del af webshopudviklingen kommer pga. kvantitet, og kvantiteten øger kvaliteten. Det må Dandomain da være det bedste bevis på

Trådstarter spørger om h vad en shop som Lirumlarumleg koster, ikke hvad den koster inkl. et ukendt antal kaffemøder med shopleverandøren.

Jimmy

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 08:41

Dimsedut - og hvor mange gange har du råd til at gå 600% over i tid på et projekt? Med de timepriser jeg brugte tidligere (som du mente var alt for høje) er det altså 100 timer ekstra.

Min erfaring fortæller mig bare at ikke alting koster 10.000, ikke alle biler kører som en BMW, og ikke alle kundemøder er kaffemøder.

I rest my case!

Mvh Regin Madsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:29

Nu har vi leveret omkring 25 professionelle shops baseret på Magento (der har langt de fleste features man ønsker sig af en shop - og som har tusindevis af gratis og betalte udvidelser).

Alle disse shops har alle kostet enten 9.995,- eller 12.995,- så det kan absolut lade sig gøre at få kvalitet til lave priser.

Inkl. i prisen er endda hosting og betalingsgateway første år!

Prisen kan kun lade sig gøre fordi teamet er outsourcet og fordi vi ikke tager telefontid eller møder.

Det man ikke kan se ud af http://lirumlarumleg.dk/ er hvilke backend integrationer de har til fx. økonomisystem. Magento understøtter det meste men dette koster typisk ekstra (dog er integration til e-conomic inkl. første år i pakken til 12.995,-).

I prisen får man blandt andet mig der har mere end 10 års erfaring som IT konsulent med erfaring fra 20+ mill. projekter samt et team der tilsammen har leveret mere end 70 Magento shops.

Så jeg synes sgu at 9.995,- er billigt for en køreklar professionel shop der sagtens kan konkurrere med lirumlarumleg i det grafiske udtryk.

Hvis vores service skulle laves af danskere ville prisen være omkring 30.000 uden hosting og betalingsgateway, så jeg synes nu at den kære Dimsedut har fat i den lange ende her. 

En anden stor forskel på hvorfor vi kan gøre det så billigt er at vi kun leverer standard funktionalitet. Rigtig mange kunder siger at de gerne lige vil have ændret 5%. De ved så bare ikke at det er de 5% der koster 80% af det fulde beløb. Her er vi ret klare i spyttet. Vi leverer kun shoppen med den funktionalitet der kommer i Magento (og evt. udvidelser til dette). Til gengæld får man så en shop der også er let at opgradere i fremtiden da vi ikke har ændret Magento's kerne funktionalitet.

Så moralen er nok... Klassisk tænkning af hvad en brun kasse skal koste, bør man nok revurdere.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 09:58

Rasmus - Som du nok har set længere oppe er jeg ikke uenig i at man sagtens kan få en super shop til 10K.

Man skal bare ikke stikke blår i øjnene på folk, og give den opfattelse at alting kan fåes til et eller andet bestemt beløb. Det gælder for biler, huse, sødmælk og hundehvalpe, og det gælder altså også for webshops.

Rasmus Lindgren:
Så moralen er nok... Klassisk tænkning af hvad en brun kasse skal koste, bør man nok revurdere.
- med mindre man ønsker den brune kasse lavet af nepalesiske munke, har behov for fem huller i den ene side, kassen pakket ind i tape, eller noget helt andet. Så er prisen en anden, for så er det ikke længere bare at hive den ned fra hylden.

Mvh Regin Madsen

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)