Jeg undrer mig tit over at der næsten ikke er nogen e-butikindehavere, der viser sit ansigt på deres e-butik. Hvorfor ikke det?
Er det generthed? Eller er det overdreven frygt for at en øksemorder skal finde dem? Jeg synes det virker meget useriøst, at man ikke kan se hvem der har butikken. Sådan tror jeg der er mange der har det.
Jeg har dog lagt mærke til en gruppe, som næsten altid 'viser ansigt' og det er typisk reklamefolk - især aminoer. Det lader til at der er en sammenhæng.
Min mening er, at man er sin egen vigtigste vare. Hvad siger I?
Mange hilsner, Tina (og jeg skal nok få sat et billede på min profil;-))
Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!
Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk
Personligt har jeg det lidt omvendt af dig - jeg kan netop ikke tage det seriøst når der vises et billede, for hvad "rager" det mig hvordan indehaveren og medarbejderne ser ud? I mange tilfælde synes en butik også stor og mere seriøs når man skriver "vi" på siden selvom der måske kun er én person - indsættes der så et billede bliver man også nødt til at ændre "vi" til "jeg" og så virker hele foretagendet måske så igen mindre seriøst... Kort sagt, jeg handler med en butik for at få en vare - ikke for at finde ud af hvordan indehaveren/medarbejderne ser ud.
... Og så er der selvfølgelig ingen regel uden undtagelser, for er vi så inde for fx noget call-center eller lignende hvor man kan ringe til firmaet, og der selvfølgelig ikke er 376 forskellige mennesker til at tage imod, så er det meget rart at kunne sætte ansigt på den man taler med. Dette har jeg også hørt/læst skulle give mindre "overfald" til medarbejderne. Samtidig sælger kendte mennesker nok også, så sætter Lars Larsen sit billede på jysk kan alle genkende ham og de føler sig måske trygge ved ham og dermed tager de også siden mere alvorlig - hvorimod hvis Arne på 19 år fra Nakskov sætter sit billede på en ellers indbydende side med gode produkter/priser er effekten nok en anden (mit gæt).
Det er også min erfaring fra almindelige hjemmesider, at et billede øger troværdigheden for virksomheden, og derfor skaber en større konverteringsgrad.
Måske er forklaringen, at hvis man laver sin webshop i f.eks. Scannet, så er der ikke noget sted, hvor administrationsmodulet lægger op til at man indsætter sit billede. Så brugerne af Scannets webshop skal altså aktivt indtænke at de gerne vil have deres portræt på webshoppen, og dernæst selv finde en måde at gøre det på.
Som indehaver af Andando.dk og med Scannet løsning, ledte jeg også i starten efter et menupunkt hvor man kunne ligge billede ind. Løsningen blev at indsætte et billede under "kontakt info", så sværere var det ikke
Men jeg må indrømme at jeg var lidt i tvivl om det skulle med. Som Keysersoze er inde på, virker det måske useriøst at der kun er 1 billede, men samtidig omtaler sig selv som "vi". I vores tilfælde er der nu en grund til "vi", for både konen og teenage knægten hjælper til, med de vil ikke have deres billede på siden
Jeg håber, og tror, som Kristian er inde på, at et billede øger troværdighed, men om det ligefrem skaber størrere konverteringsgrad, er jeg nu ikke helt sikker på ...
Skulle nogle nu forvirre sig ind på "vores" side, behøves selve kvaliteten af billede og fremtoningen af undertegnede, IKKE blive kommenteret i denne sammenhæng
Nu mente jeg så heller ikke at store firmaer med flere hundrede ansatte skulle have billeder af alle deres medarbejdere liggende. Jeg tænker mest på mindre firmaer hvor der kun er en central person, og evt få ansatte. Mht til at bruge at omtale sig selv som ''vi'' for at få det til at lyde som et større firma, er jeg enig i at det virker useriøst, men det kan de fleste nok hurtigt gennemskue.
Dato: 22-02-2007 17:23:58 Forfatter: Tina Finnerup Nu mente jeg så heller ikke at store firmaer med flere hundrede ansatte skulle have billeder af alle deres medarbejdere liggende.
Hvorfor egentlig ikke.
Jeg kan godt lide at se et billede af den, jeg kommunikerer med.
Det går helt galt, når folk bruger stockphotos med modeller i kulisser. Det sænker for mig at se troværdigheden voldsomt, hvis kunden opdager det.
@ Hans : Det kan jeg også godt, men nu tænker jeg mere på små firmaer. Jeg synes det ville være dejligt, hvis alle gjorde det, da det i mine øjne virker mere troværdigt at man 'står frem'. Stockphotos er det de billeder man kan købe rundt omkring, altså en slags modelbilleder?
Tina
Jeg er nu heller ikke så meget for det med at sætte billed på sin lille webshop, for mig kommer det til at virke en smule hobby agtig. Især hvis der, som Keysersoze nævner kun er en enkelt person.
På den anden side kan det også øge troværdigheden at se hvem man snakker med, så der er både for og imod at have billede på sin side. Jeg tror dog på ingen måde at et billede ville kunne øge konverteringsraten, med mindre man i forvejen ligger meget meget lavt.
Man kan jo spørge sig selv, ville du opgive et handle et sted hvis du ikke kan se personen?
Et sted hvor jeg er glad for at der er billeder er banker, jeg glemmer evig og altid min bankmands navn, og jeg må ind på hjemmesiden for at genkende ham og finde hans navn når det skal bruges. Havde han ikke billede på ville jeg være fortabt hver gang ;)
Reklamefolk har nok ofte billeder på fordi det kræver personlige møder med kunder, det er sjældent man laver en lidt større reklamekampagne, programmeringsløsning etc, uden nogle møder, og her kan det være rart lige at danne sig et indtryk af folk inden man tager afsted til et møde. Ved en webshop, kommer man højst sandsynlig aldrig til at stå ansigt til ansigt med ejeren.
EDIT: Jeg tror faktisk der på dette område er stor forskel på kvinder og mænd, jeg tror mange kvinder ville fortrække at der er et billede af hvem man handler med, og det kunne derfor være meget smart at bruge på butikker hvor målgruppen er kvinder, hvorimod en EDB butik måske ikke ville få særlig meget troværdighed ved at sidde et billede på.