Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - forespørgsel på produkt fra kunde i USA - Skal man være glad?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har lige fået en forespørgsel på en af mine brugte reservedele til metalindustrien, fra USA.

Det giver mig jo en hel masse nyt at tænke over, da der jo følger noget med - ikke mindst ubesvarrede spørgsmål. Jeg håber i kan hjælpe mig.

1) Skal man for at købe og sælge brugte reservedele til USA/Canada, være registreret som eksportør, og hvad hvis man ikke er? kan man efterregistrere sig eller går det i hat og briller med de amerikanske myndigheder?

2) Hvordan er det lige med forsikringsforholdende "over there", har læst skrækeksempler på søgsmål. Jeg har spurgt eget forsikringsselskab, og de vil ikke forsikre ved export til de 2 lande. Skal man helt holde sig fra at sælge til de 2 lande, hvis det drejer sig om småbeløb?(2-10.000kr)

3) Hvordan er det lige med Told/fatura osv. for at pakken når frem og ikke bliver alt for forsinket i sin rejse?

Er der nogen der har erfaring med lignende problemstillinger?

På forhånd tak for hjælpen

Arne

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 23:12

Nej Jeg synes ikke at du skal forkaste det fordi det virker lidt besværligt ved første øjekast. Kontakt i de danske myndigheder - de er garanteret mere behjælpelige end de amerikanske..

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02

Hej PLI.

Vi har allerede droppet eksporten til USA, da vores forsikringsselskab ikke vil være med. De er bange (som åbenbart flere selskaber er) for div. sagsanlæg.

Vi har besluttet at vi ikke for det mindre salg vi ville kunne få, ikke vil stå mål med udgiften til enkeltforsikringer eller lignende.

Tak for dit svar

VH Reparo.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)