Som ejer af et firma i Aalborg-området skal jeg holde møde med en forretningsforbindelse i København. I den forbindelse får jeg brug for en overnatning i København. Er det tilladt at overnatte hos familie og så kunne trække rejseudgifterne fra (km-penge, broafgift) samt diæterne? Eller er jeg nødt til at tjekke ind på et hotel? |
Dato: 22-02-2007 13:51:00 Forfatter:LisbethSom ejer af et firma i Aalborg-området skal jeg holde møde med en forretningsforbindelse i København. I den forbindelse får jeg brug for en overnatning i København. Er det tilladt at overnatte hos familie og så kunne trække rejseudgifterne fra (km-penge, broafgift) samt diæterne? Eller er jeg nødt til at tjekke ind på et hotel?Det er tilladt. Sålænge det ikke er fri logi der stilles til rådighed af en arbejdsgiver eller en anden med tilknytning til arbejdsgiveren er du berettiget til at foretage fradrag med logisatsen (+ øvrige rejseudgifter som nævnt). Dog kræver det at overnatning er nødvendiggjort og taler vi om et møde af 1-2 timers varighed er det faktisk muligt at komme frem og tilbage indenfor en dag.