Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag ved overnatning privat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Som ejer af et firma i Aalborg-området skal jeg holde møde med en forretningsforbindelse i København. I den forbindelse får jeg brug for en overnatning i København. Er det tilladt at overnatte hos familie og så kunne trække rejseudgifterne fra (km-penge, broafgift) samt diæterne? Eller er jeg nødt til at tjekke ind på et hotel?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-02-2007 13:51:00 Forfatter:Lisbeth
Som ejer af et firma i Aalborg-området skal jeg holde møde med en forretningsforbindelse i København. I den forbindelse får jeg brug for en overnatning i København. Er det tilladt at overnatte hos familie og så kunne trække rejseudgifterne fra (km-penge, broafgift) samt diæterne? Eller er jeg nødt til at tjekke ind på et hotel?

Det er tilladt. Sålænge det ikke er fri logi der stilles til rådighed af en arbejdsgiver eller en anden med tilknytning til arbejdsgiveren er du berettiget til at foretage fradrag med logisatsen (+ øvrige rejseudgifter som nævnt). Dog kræver det at overnatning er nødvendiggjort og taler vi om et møde af 1-2 timers varighed er det faktisk muligt at komme frem og tilbage indenfor en dag.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)