Det kan i den grad undre mig, at visse selskaber har så "in-aktive" compliance-afdelinger, som nogen af dem angiveligt må have - ofte støder jeg på hjemmesider hvor der reklameres og skrives stolpe op og stolpe ned om hvad det givne produkt kan, hvad det angiveligt er godt for - og kan "helbrede". Naturligvis tænker jeg på kost- og ernæringstilskudsprodukter. En del selskaber (i netværksbranchen) er på vej ind i Skandinavien - og flere af dem er ikke fuldstændig etablerede - hvilket i den grad gør denne type hjemmesider til en farlig cocktail, som i værste fald kan betyde fokus fra eks. fødevarestyrelsen eller andre instanser - hvilket dermed kan betyde endog store problemer med at få åbnet et nyt marked eller godkendt produkterne på sigt. Det kræver naturligvis enorme ressoucer at kortlægge alle disse sider - men så er det - i min bog - himmelråbende, at ledene "uplines" ikke slår ned på de distributører og downlines som smækker det ene efter det andet på nettet. Umiddelbart vil jeg mene det er en forholdsvis let kultur at opbygge: Lav ikke hjemmelavede sider med alle mulige claims og fantastiske historier om helbredende effekter m.m. - men udelukkende holde sig til de officielle sider, som er godkendt fra corporate. Denne type websites er ikke alene farlige for det enkelte selskaber, men kan osse have en negativt smittende effekt på andre - som følger "bogen". Et velment råd: Slå ned på downlines som tager sig alt for store friheder på den konto. Det er iøvrigt slet ikke nødvendigt at lave den slags reklame.
Mvh. |
Farlige websites
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)