Jeg søger ikke en CMS hjemmeside.
Det vil klart være en fordel for dig hvis du sætter dig ind i hvad en CMS hjemmeside er. En CMS hjemmeside er ikke en hjemmeside som du ikke selv kan designe, eller for den sags skyld ikke selv kan få programmeret. Langt de fleste open source og commercielle CMS løsninger kan man få implementeret sit eget design i.
Jeg har oplevet at rigtig mange (også såkaldte fagpersoner) tror at der kun er tale om en CMS løsning når man bruger Joomla, Drupal, WP etc. og hvis man fx selv programmerer hjemmesiden så er der ikke tale om et CMS.
Det er nu ikke tilfældet, det der fortæller om det er et CMS er de funktioner/muligheder som er i løsningen der bliver lavet, intet andet. Nogen laver så kun administrationssystemer.
Jeg blev for ikke ret mange dage siden spurgt af en Web konsulent, bruger du joomla i dine løsninger? til det var og er mit svar nej jeg bruger min egen løsning. Til det svarede han, OK du bruger så ikke noget CMS. Jeg havde ikke så meget at sige til det andet end at tænke, hmm og det lever han af.
Men uanset hvad vil det komme til at koste en helt del penge, hvis du ikke vil bruge et open source system eller et kommercielt cms som allerede tager hånd om nogen af de funktioner du efterspørger.
Jeg formoder at det skal laves ordentligt og ikke mindst på højde med andre som har samme funktioner som dem du efterspørger. Og det tager altså en helt del tid at lave hvis det skal laves fra bunden, som du jo hentyder til det skal.
Men sæt dig lige ned og undersøg markedet, samt undersøg hvad de forskellige ting egentlig er, før du begynder at efterspørge en pris fra nogen. Da du vil være langt bedre rustet i din søgen efter et system, og en god pris.
MVH Kim