Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini markedsundersøgelse for produktfotos til webshops (packshots)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis du i din virksomhed anvender produktfoto/packshots til din/jeres hjemmeside, vil jeg meget gerne have lov til at stille dig et par spørgsmål, som kan hjælpe mig med at afgøre om jeg skal udvide mit arbejdsområde.

Lidt baggrund om mig:

Jeg startede op som freelancefotograf sidste år, som bijob til et fuldtidsarbejde. Jeg har indledningsvist primært fotograferet portrætter til private, samt medarbejder portrætter og billeder til intra/internet for mindre virksomheder.

Jeg har hjulpet min hustru med lidt madfoto og mindre produktfoto opgaver, hvilket jeg har fundet utroligt spændende og inspirerende og overvejer derfor at udvide min forretningsmodel til at inkludere produktfoto. Inden jeg kaster mig ud i den tilhørende investering, vil jeg imidlertid gerne have et billede af efterspørgslen. Det er her du kommer ind :-)

Hvad jeg gerne vil vide:

(Alle svar hjælper - også selvom det kun er et par af spørgsmålene)

1. Hvor mange produktfoto/packshots har du brug for i din virksomhed om året (antal)?

2. Hvor ofte har du behov for nye billeder (frekvens)?

3. Hvor lang tid har fotografen produkterne til fotograferingen? (tid/antal)

4. Hvordan får du billederne leveret? (FTP, DVD)

5.  Hvad betaler du for packshots idag? (oplys gerne overordnet type af produkt eks. smykker, computer hardware, tøj etc.)

6. Ville du være interesseret i at få et tilbud på dine produktfotos/packshots behov? 

Jeg forestiller mig umiddelbart en prismodel i stil med:

Ved samlet ordre under 2500 kr: 50 kr pr billede.

Ved samlet ordre over 5000 kr: 45 kr pr billede.

Ved samlet ordre over 7500 kr: 40 kr pr billede. 

Ved samlet ordre over 10000 kr: 35 kr pr billede.

Alle priser er eksklusiv moms og forudsætter produktet leveres hos fotografen, klar til fotografering (dvs. ingen transport eller udpakning/samling/styling af produkterne) og at jeg har rimelig tid til rådighed til opgaveløsningen.

Ville dette være attraktivt for dig?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Jørgen Egballe

www.egballe.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)