Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis idé til millionforretning...Men er der nogen der tør?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Her får I en gratis idé til at tjene nogle millioner om året, hvis det ellers er muligt at få nogle af de store brevsendere til at skifte leverandør.

Der har før været en hel del snak om forsendelse af pakker og priserne. Dette har affødt en justering på markedet, og for nogle bliver det billigere..

Denne idé har intet med pakker at gøre, men med breve.

Tilbyd mailservice for virksomheder i DK som sender mange breve. Prisen pr. 1.4.2011 stiger til dkk 8,00 men så er det nok nogle der har nogle rabatter...

MEN jeg tror ikke der er nogen der har rabatter så store, at de kan få prisen ned til omkring 3,50 til 5,45 som det koster at sende et brev internationalt fra Tyskland.

Så får Du mange kunder og udskriver og kuverterer lokalt,så indleverer man bare efter kilo i Tyskland og så er prisen omkring 3,50 uden ekstra rabat, som sikkert kan opnås ved store mængder.

Tilbyd derfor breve sendt inkl. kuvert og kuvertering for f.eks. Dkk 7,00 så begynder millionerne at rulle ind hvis Du kan få kunderne. Investeringen er relativ lille i forhold til mulighederne.

Kontor i Flensborg, udprintning af fremsendte filer, kuverteringsmaskine, og aflevering.

tik tak tik tak tik tak...

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Prøv du at forklare en virksomhed at alle dens fortrolige breve skal printes af en eller anden ung-arbejder i tyskland og puttes i kuvert, for at de kan spare 1 kr. ;-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:02

og hvad med issues som:

- Forsinket leveringstid
- Mindre troværdighed for modtager grundet udenlandsk postafsender
- Rigtig meget materiale der skal udsendes forefindes kun i print og ikke elektronisk
- Er leveringsraten lige så høj når det kommer fra Tyskland ?
- Såvidt jeg har hørt er det kun breve med frimærke der stiger til kr. 8,- og ikke PP breve

Vejen frem er nok mere elektroniske forsendelser. Men derfor kan det da godt være man kan lave penge på en forretningsmodel ála det du nævner. Tanken er da interessant :) 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:05

hertil kommer nok den kæmpe problematik at de elektroniske filer man vil få vil variere så meget i udformning og format, at det ikke lykkes at få det kurverteret korrekt medmindre der laves specifik indstilling og opsætning pr. kunde.

Det er nok lidt sværere end det lige lyder, kuverteringsfirmaer i Danmark findes der jo allerede, og såvidt jeg ved at det ikke portoen der er den dyreste del af den service..

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 17:07

Oscar Eg Gensmann:

Prøv du at forklare en virksomhed at alle dens fortrolige breve skal printes af en eller anden ung-arbejder i tyskland og puttes i kuvert, for at de kan spare 1 kr. ;-)

Ved Du hvad et automatisk kuverteringssytem er?

Velkommen til 1950 Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 17:11

CMS:

hertil kommer nok den kæmpe problematik at de elektroniske filer man vil få vil variere så meget i udformning og format, at det ikke lykkes at få det kurverteret korrekt medmindre der laves specifik indstilling og opsætning pr. kunde.

Det er nok lidt sværere end det lige lyder, kuverteringsfirmaer i Danmark findes der jo allerede, og såvidt jeg ved at det ikke portoen der er den dyreste del af den service..

Man kan bare anvende PDF som format for udsendelserne, men det er klart der er et format issue, men det er opfundet af mennesker og kan løses af mennesker.

F.s.a. korrekt kuvertering, der anvendes i dag de mest gængse C4, C5 og M65 . jeg vil tro at 98 af alle kuverter der sendes er i et af de 3 formater.

Det er ikke nødvendig vis nemt, men absolut ikke uladesiggøreligt.

Alternativt kan man startet en biks i det sønderjydske og starte med at tilbyde de store virksomheder der en besparelse og køre over grænsen. Det er klart vi ikke snakker 100 breve eller 500 men dem der sender 1000vis hver måned.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 17:15

CMS:

og hvad med issues som:

- Forsinket leveringstid

Maks 1 dag forskudt, så man indleverer bare kørslen 1 dag før.

- Mindre troværdighed for modtager grundet udenlandsk postafsender

Jeg ved nu godt jeg ved hvem der er mest troværdige i forholdet DP/PD

- Rigtig meget materiale der skal udsendes forefindes kun i print og ikke elektronisk

Kunne man så ændre på og opnå yderligere besparelse ved print direkte til kuvertering.

- Er leveringsraten lige så høj når det kommer fra Tyskland ?

Ja

- Såvidt jeg har hørt er det kun breve med frimærke der stiger til kr. 8,- og ikke PP breve

Muligt, men der er stadaig langt ned til dkk 3,45

Vejen frem er nok mere elektroniske forsendelser. Men derfor kan det da godt være man kan lave penge på en forretningsmodel ála det du nævner. Tanken er da interessant :) 

You never know, det var bare en tanke. Og hvis man får det ind elektronisk, så kan man også tage småforsendelser og folk betaler bare online når de oploader dokumenterne, det kan da ikke være nemmere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oscar Eg Gensmann:

Der spares 1 krone på firmærker, men derudover spares der også på konvolutten, pakninge mm...

Så den totale besparelse er vidst meget større ;D 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:02

Lagersalg123 - JEN:
Man kan bare anvende PDF som format for udsendelserne, men det er klart der er et format issue, men det er opfundet af mennesker og kan løses af mennesker.

Bare og bare, problemet ligger i at denne tekniske udfordring skal løses hos kunden og ikke hos dig. I rigtig mange IT-systemer kan man ikke lige eksportere til PDF (og slet ikke i korrekt format til kurvertering).
Og så har vi jo balladen, at et firma's mange forskellige applikationer og IT-systemer skal tilpasses til at kunne spytte det ud til PDF eller på anden måde fremsende det elektronisk.
Her mistes en stor del af de især store kunder, da det involverer alt fra IT-sikkerhed internt til 3. parts software og ændring i arbejdsgange.
Det er altså lidt mere kompliceret som så (i en større virksomhed ihvertfald).

Løsningen er standiseret elektronisk fakturering og elektronisk dataudveksling - dertil er IT-systemer og virksomhederne bare ikke nået endnu .

Men hvis man kan lave en forretningsmodel til de mindre virksomheder og lave et fuldautomatiseret styringssystem så kunne det måske nok blive interessant.
Eller alternativt som du nævner at man afhenter posten hos virksomheden i det sønderjydske.

Med min viden om området anser jeg det værende noget mere kompliceret end det udlægges her. Men hvem ved, hvis en Amino tager det op (hvis det da ikke allerede findes), og så bliver min pessimisme  måske gjort til skamme. Surprise

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:30

CMS:

Lagersalg123 - JEN:

Bare og bare, problemet ligger i at denne tekniske udfordring skal løses hos kunden og ikke hos dig. I rigtig mange IT-systemer kan man ikke lige eksportere til PDF (og slet ikke i korrekt format til kurvertering).
Og så har vi jo balladen, at et firma's mange forskellige applikationer og IT-systemer skal tilpasses til at kunne spytte det ud til PDF eller på anden måde fremsende det elektronisk.
Her mistes en stor del af de især store kunder, da det involverer alt fra IT-sikkerhed internt til 3. parts software og ændring i arbejdsgange.
Det er altså lidt mere kompliceret som så (i en større virksomhed ihvertfald).

Løsningen er standiseret elektronisk fakturering og elektronisk dataudveksling - dertil er IT-systemer og virksomhederne bare ikke nået endnu .

Men hvis man kan lave en forretningsmodel til de mindre virksomheder og lave et fuldautomatiseret styringssystem så kunne det måske nok blive interessant.
Eller alternativt som du nævner at man afhenter posten hos virksomheden i det sønderjydske.

Med min viden om området anser jeg det værende noget mere kompliceret end det udlægges her. Men hvem ved, hvis en Amino tager det op (hvis det da ikke allerede findes), og så bliver min pessimisme  måske gjort til skamme. Surprise

Synes nu ikke Du er så pessimistisk, men mere realistisk i forhold til udfordringerne, og hvis der skulle være nogen der ville arbejde videre med idéen, så har de jo nogle input.

Jeg har en fornemmelse af, at meget er blevet standardiseret og "relativt" nemt kan tilrettelægges, men det er ikke samme som at det kan ske hurtigt.

Undersøger lige med magasiner, jeg mener deres fordel blev fjernet for nogle år siden, der må være ekstremt mange penge at spare.

Ikke at jeg ønsker at starte den business, men hvisman kan få fragtet 25K magasiner til Tyskland og så sendt derfra, så tror jeg besparelsen er ganske enorm.

Ret beset kunne et forlag med eget trykkeri med fordel placere tryk i Sønderjylland med tilskud for udkantsetablering og så sende fra Flensbrog :) Alternativtfå trykt i Flensborg hvor lønningerne er lavere og samme med forsendelsen.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)