Jeg skulle lige til at godkende mit køb af iOS Developer Program til 600 kroner gennem mit private Apple ID. Er det dumt? Skal jeg oprette et nyt Apple ID der er tilknyttet min erhverskonto for at registrere virksomhedsudgifter hos Skat? Eller kan jeg sagtens betale med mit private Apple ID (dvs min privat bankkonto) og stadig registrere udgiften hos Skat i virksomhedens navn?
Er du sikke på at du bare kan overføre indtægter og udgifter til din virksomhed, hvis du er oprettet hos Apple som privat person? Jeg stå selv i samme dilemma, og har ikke fundet en klart svar på dette?
Se evt. denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/133284.aspx?#898286
Jeg har efterfølgende været til opstartsmøde hos SKAT, og de kunne ikke give et klart svar på dette (jeg venter p.t. på et opfølgende møde med SKAT).
Tak Philip. Jeg tror jeg gør det på denne måde så jeg ikke skal til at have 2 forskellige Apple ID'er. Så er det kun én udgift om året jeg skal huske der er fra min privatkonto mens alt andet bliver fra erhverskontoen.
Mabuhay, cool du er i samme båd. Ifølge Philip på side 3 i denne tråd kan du godt bruge din virksomhed selvom du opretter dig som Individual hos Apple. Jeg går udfra det eneste man skal gøre er at angive sin erhvervskonto fremfor sin privatkonto når man signer up, og så kører det igennem dit firma.