Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgaveudbydere holder ikke annoncers deadlines

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tre gange - og to gange bare i denne uge - oplevet at have beregnet og beskrevet bud på opgaver, bare for at se at opgaven var lukket, når jeg gik ind på Amino for at afgive det.

Det skete her i dag, den 4. marts, på en opgave med deadline den 7. Det drejede sig om oversættelse til engelsk af et helt website med mange individuelle sider, som jeg i går sad og kopierede over i Word for at tælle ord op og danne mig et overblik over opgaven.

Og for et par dage siden skete det samme med en opgave på 250 tekster. Deadline var sat til i dag.

Det må jeg selvfølgelig tage ad notam og så sætte andre presserende opgaver til side for at lægge bud, så snart en opgave er lagt ud. Men jeg synes ikke det er en seriøs behandling af freelancere.

Mvh

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 12:57

Hej,

Jeg er freelancer selv og har tit opleve at opgave var enten slet eller lukke før tid.

Faktisk synes jeg det er iordet. Fordi som udbyder gider man ikke vente 3 eller 7 dage for at få sin opgave løst. Mange ville gerne have at der opgave skulle lavet igår. Derfor hvis man har fået den rette til løser sin opgave, så få man opgaven lukket, sådan skal det være.

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:03

Samme har jeg oplevet - hvilket så har resulteret i at jeg har droppet at bruge Freelancer fra Amino og får alle mine kunder via mit website i stedet.

Jeg er PHP, MySQL, SEO Freelancer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 07:34

Hej. Hvis det er opgaven for WIOsoft du hentyder til, vil jeg gerne komme med en bemærkning. 

Jeg blev kontaktet af dem, via mail. Jeg skrev at jeg ikke synes det har betryggende, at de havde opgaver til at stå åbne. Allesammen opgaver med mange bud. Jeg henviste til en tråd i debatten, hvor mange af os freelancere er fustreret over denne udvikling.

Det kom bag på ejeren da han ikke var klar over denne frustration, og over hvordan man lukker en opgaver. Han har altid bare kontaktet folk via, og så taget den der fra. 

Nu har han så lært hvordan man administrerer opgaver. 

Er kvaliteten af information, til de der udbyder opgaver, ikke god nok?

Jeg synes personligt, at alt er skåret ud i pap.

Jeg synes desuden at cpr validering burde være et must på Amino. Så er der ingen, der kan gemme sig bag tomme profiler.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 08:04

Man kunne evt lave en "lukningsgrad" så man på en udbyders profil kunne se hvor mange procent af hans opgaver han markerer som lukket, så hvis der fx. står 20% er man nok ikke så interesseret i at tage en af hans opgaver.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:08

@ Nanh: Jeg kan godt se det fra udbyders side: at man lukker en opgave, når man har fået et bud man kan bruge. Det virker rimeligt nok.
Bare man så vidste, som ny freelancer, at det er sådan det fungerer. Første gang jeg var ude for en opgave, der lukkede lige for næsen af mig, så jeg den på opgavesiden, skrev budet, og så var den væk - i løbet af 10 minutter.

@ Vivi: Ja, det var WIOsoft jeg hentydede til. Det vil så sige at du formentlig allerede havde fået opgaven, da jeg sad og beregnede mit bud - så den burde være lukket tidligere endnu.

Det ser ud til at nogle udbydere sætter deadline for bud til det tidspunkt de forventer opgaven afsluttet. Så måske skulle man indskærpe at deadline angår budafgivelsen - og at den bliver sat realistisk.

Mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)