Jeg har 1-2 primære domæner og et stort antal sekundære domæner. Primær = hvor mine besøgende skal ind, sekundær = blot som sikkerhed mod tastefejl og domænehajer. Jeg vil gerne sende mine besøgende videre fra de sekundære til det primære domæne. Hvordan gør jeg det smartest i forhold til søgemaskiner - kan henvisningen bruges til at få en bedre placering? Skal jeg viderestille via DNS, via et lille script på siden eller et simpelt link? Og skal der være en speciel tekst på siden eller i linket? Jeg er ikke ud på noget "ulovligt" - vil blot hjælpe mine kunder. |
SEO - domæner og henvisninger
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Du skal bruge en serverside 301 permanent redirect på siderne, så er både søgemaskinerne og dine kunder glade. :) Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Dit eksempel er den rigtige måde at gøre det på. På den måde kan du overføre en evt.pagerank til det "rigtige" domæne. |
Hvis Du har
Det er også en fuld brugbar løsning, hvis der aldrig har været indhold på Dine sekundære domæner. I sådan en situation er der dog ingen søgemaskineværdi/PageRank der skal overføres fra de sekundære domæner til de primære domæner, og så kan Du nøjes med et DNS redirect fra fx GratisDNS. Herved kan Du evt. spare lidt penge på hosting, da Du gratis kan parkere et domæne hos GratisDNS og ligeledes gratis sætte et DNS redirect op. Ved parkeering af et domæne er der nemlig ikke noget krav om at der er et webhotel tilknyttet domænet. /Grosen Friis |
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)