Hejsa. har lige et sikkert rigtig dumt spørgsmål......: Når andre selvstændige fortæller, hvad deres omsætning er, er det så normalt inkl. eller excl. moms? Den forretning jeg er interesseret i, har jeg jo fået omsætningen at vide, men nu bliver jeg pludselig i tvivl om, om det er med eller uden moms.....(Jeg har nemlig ikke set regnskaberne endnu) Hilsen den fortvivlede og dybt forvirrede blomsterpige... |
omsætning med ell. uden moms?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
|
Først vil jeg lige sige, at det er lige netop dette, der gør, at dette forum er så fantastisk..... I er bare så flinke til at svare helt vildt hurtigt.... Tak for svarene. Selvfølgelig skal jeg se regnskaberne inden jeg sætter mine kragetær på papiret, men jeg blev bare lige i tvivl. Men selvfølgelig er det mest logisk at det er uden moms.... Og Tommy, du får tulipaner under alle omstændigheder..... |
Som Jesper siger er det selvfølgelig også vigtigt. Et regnskab er i hvert fald altid uden moms... jeg har svært ved at se andre grunde en pral, til at oplyse omsætningen inkl. moms. Hvis hun/han bare nævner det beløb der bliver slået ind på en specifik dag, vil det muligvis være inkl. moms - jeg ved at ex. tankstationer og restauranter jo altid snakker inkl. moms når de diskutere med deres medarbejdere, hvad omsætningen var i fre/lør/søn. Men når det kommunikeres ekstern og for en periode, der er længere end en enkelt dag, (uge/måned/år) burde personen kende beløbet eksl. moms. Du får lidt til varelageret her: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)