Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktgyldighed: I/S med kun én underskrift på kontrakten.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoes!

I et lejemål har mit I/S en uopsigelig kontrakt (uopsigelig i 3 år) som jeg er lidt ked af. Jeg vil gerne ud af den før tid. Jeg fornemmer at udlejer er ikke interesseret i at løse mig fra kontrakten.

Jeg har for 6 måneder siden underskrevet kontrakten som den ene part i et I/S men min partner har aldrig underskrevet kontrakten og jeg har aldrig præsenteret en fuldmagt der berettiger mig til at underskrive på vegne af min forretningspartner for udlejer eller udlejers stedfortræder.

Mit spørgsmål er nu om jeg kan sige "farvel og tak!" uden økonomiske følger eller om jeg er bundet af denne i mine øjne ugyldige kontrakt.

mvh.

J. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Hej.

Har haft en lignende sag med et I/S med tre parter, hbor den ene ikke have skrevet

under på diverse aftaler.

Der blev statueret, at disse aftaler var retsgyldige, uanset manglende underskrift

fra en af parterne.

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:20

Shoptrader:

Hej Aminoes!

I et lejemål har mit I/S en uopsigelig kontrakt (uopsigelig i 3 år) som jeg er lidt ked af. Jeg vil gerne ud af den før tid. Jeg fornemmer at udlejer er ikke interesseret i at løse mig fra kontrakten.

Jeg har for 6 måneder siden underskrevet kontrakten som den ene part i et I/S men min partner har aldrig underskrevet kontrakten og jeg har aldrig præsenteret en fuldmagt der berettiger mig til at underskrive på vegne af min forretningspartner for udlejer eller udlejers stedfortræder.

Mit spørgsmål er nu om jeg kan sige "farvel og tak!" uden økonomiske følger eller om jeg er bundet af denne i mine øjne ugyldige kontrakt.

mvh.

J. 

Er det korrekt forstået, at det er lejekontrakten (og ikke I/S-kontrakten), der kun er underskrevet af dig?

Hvis du har skrevet under selv på vegne af I/S'et, så er udlejer i sin gode ret til at stole på, at du har fuldmagt til at tegne I/S'et med din underskrift. Han behøver ikke at spørge, om du nu også har fuldmagt. Hvis du ikke havde fuldmagt til at binde interessentskabet, så vil du være bundet af en bestemmelse i aftaleloven, at hvis du ikke kunne forpligte I/S'et med din underskrift, så hæfter du personligt for de forpligtelser, som følger af lejekontrakten.

Så det kan godt være, at I/S'et kan sige "farvel og tak", men så kommer udlejer til dig og siger, at du skal betale husleje de næste 2½ år.

Men det juridiske udgangspunkt er, at enhver af interessenterne i et I/S kan skrive under med bindende virkning for I/S'et (med mindre andet fremgår af I/S-kontrakten).

Jeg håber, at det giver dig tilstrækkeligt svar.

Jens Baagøe Thomsen, Advokat (L).

Professionel oprettelse og administration af engelske selskaber med forretningsadresse i Danmark.

Telefon: +45 51 99 20 10.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)