Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering priser

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:
Systemet bag BigBowl.dk (dansk bowlingfirma) kostede i omegnen af 10-15mio kroner - det er et bowling system.

10-15 millioner kroner?!

Må jeg spørge om, hvorfor det koster så meget?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34

Holger:

Hej Patrick

SuperSaaS.dk er ekstremt avanceret ret programmeringsmæssigt, og jeg kan af gode grunde ikke give dig prisen på vores online booking system, men hvis du vil lave et Just-Eat koncept, så spiller du altså i superligaen, også prismæssigt.

Mvh

Holger

Så godt sagt! Det bliver sgu en hård kamp, hvis man vil spille i superligaen, med et serie 4 hold :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alei:

10-15 millioner kroner?!
Må jeg spørge om, hvorfor det koster så meget?

Nu gætter jeg bare, med udgangspunkt i min erfaring - altså jeg ved det ikke mht BigBowl.

Men... Årsagen til at projekter tit bliver dyre, er at man ikke kan opfinde den dybe tallerken og gøre den brugbar på en dag. Tit kommer man med et udgangspunkt, og så først idéudvikel sådan rigtigt, i takt med markedet.

Eksempelvis hvis man så investere i en ny funktionalitet, som ikke lige passer til markedet som man troede, skal man så udvikle det videre derfra. Der er altid meget sparring, samt at der kan være mange ting som skal prøves af - for at finde ud af hvad der fanger målgruppen.

Både funktionalitet, brugbarhed, navigationsdesignet, gennemskuelighed, farvesammensætning osv.

Håber det gav mening :)

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 19:54

Et bookingsystem i stil med just-eats system behøves slet ikke at koste 100.000 - 12500 er nok også mindre end den pris, jeg umiddelbart vil give som "fast" pris.

Det, som er det væsentlige, er hvor meget koden skal "designes" - altså, om du har et design, som den skal kodes op imod, eller om du vil have koderen til selv at designe siden.
Det, som du typisk betaler for, er timeantallet. Et bookingsystem uden de store avancerede muligheder er ikke så tidskrævende at lave - det, som er tidskrævende, hvis du også lige skal have det justeret ind til siden... Og også lige have kodet nogle kommentarer tilknyttet bookingen... Og også lige have et ratingsystem... Og også lige... Du forstår pointen :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et bookingsystem eller "et system som just-eat" er 2 vidt forskellige ting. Jeg har for et par år siden givet et tilbud på et site som just-eat hvor prisen lå på omkring 500k og 6 måneders koncentreret kodning.

Men for at man kan give et ordentligt bud så skal der flere detaljer på bordet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:49

Lars, jeg er udenmærket bekendt med priserne og udvikler selv store projekter. Jeg kan kun bedømme ud fra hvad han skriver. Folkekirkens Netkirke kostede vel 1 mio, men reelt set noget der burde koste 50.000 at lave, det er helt op til hvordan aftalen er forhandlet hjem.

Programmører i DK tager generelt det hvide ud af øjnene, for hvad jeg synes er middelmådigt arbejde, men igen udbud og efterspørgsel :)

En god kravspecifikation vil kunne fastsætte prisen.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:05

Dan @ Abcel:

Programmører i DK tager generelt det hvide ud af øjnene, for hvad jeg synes er middelmådigt arbejde, men igen udbud og efterspørgsel :)

En god kravspecifikation vil kunne fastsætte prisen.

Nu tror jeg næppe at størstedelen af programmører i DK er direkte "hustlere" og da slet ikke ved større projekter som ofte er estimeret eller afregnet udfra en timebetaling. Så er der jo næsten tale om en form for bedrag hvis programmørerne ikke har brugt de timer de angiver at have brugt.

Jeg tror derimod at størstedelen af det arbejde som ikke er pengene værd skyldes mangelfuld kravspecifikation, projektstyring m.v.

Så spørgsmålet er rettere om det er programmørens skyld, kundens skyld eller en helt 3. part, at kravspecifikationen ikke er i orden ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

CMS:

Jeg tror derimod at størstedelen af det arbejde som ikke er pengene værd skyldes mangelfuld kravspecifikation, projektstyring m.v.

Så spørgsmålet er rettere om det er programmørens skyld, kundens skyld eller en helt 3. part, at kravspecifikationen ikke er i orden ?

Helt enig - det er næsten altid kravspecifikationen, der hænger - projektstyring kan også være en udfordring, specielt på større projekter - men tit er den del på programmørenes skuldre.. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

jub:

Dog har de patent på deres 2-vejs kommunikation-boks, altså direkte kommunikation fra kunde til det pågældende pizzaria :)

Gælder den kun i Danmark? Eller?

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:14

Er der nogen, der sidder inde med en god kravspecifikation på en webside + tilhørende pris på kodningen af siden?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)