Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på webdesign ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til at arbejde freelance for et reklamebureau som webdesigner.

Jeg ville høre hvad i har erfaring med at få for at lave webdesign?

Jeg skal designe simple sites med CSS, Javascript og DHTML, og evt. actionscript. Større kodningsarbejde som PHP, ASP og CMS system kommer måske senere, hvis jeg få held til at lave et ultra simpelt CMS.

Jeg blev udlært mediegrafiker i oktober sidste år, så jeg er forholdshvis ny i faget.

Har i nogle bud på nogle priser?

Mvh Jesper

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er selvfølgeligt svært at fastsætte en pris til at starte med.
Det jeg syntes du skal gøre er at lave en aftale reklamebureauet om at du lave de første par opgaver på timebasis. Det er så ikke sikkert at de vil gå med til ikke at lave fastprisaftaler, men her kan du så tilbyde at lave det får en "meget" lav timeløn.
Efter det har du så forhåbentlig en forestilling om hvor lag tid de forskellige ting tager og så er det jo temmeligt simpelt, du tager bare dit forventede timeforbrug og ganger med den løn du syntes er retfærdig og så ligger 10% til (der vil altid være udsving fra det forventede og så vil plus mins 10% nok få det til at løbe sådan cirka lige op på sigt).

Mvh Peder

P.s. Du skal nok sætte din timeløn temmeligt højt i forhold til hvad du ellers ville gøre, da du jo hverken får pension, feriepenge, etc. som freelancer. Så hvis du finder den timepris som du systes du skulle have som fastansat og så ligger 35-40% til så passer det cirka. Hvad du så ellers har af udgifter vidrer fakturer du bare til
bureauet så vidt muligt og ellers ligges det oven i din timeløn.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)