Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrolighed/eksterne investorer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

jeg synes selv jeg har fået en fantastisk ide. Mit bud er den kommer til at koste 1-2 mio. at sætte igang. Ideen er forholdsvis kopierbar og eksisterer i mindre versioner og med mere menneskelig involvering end min ide.

Er der nogen her som har erfaring med at få investorer med uden at løfte sløret af for meget af ideen.

Hvis ideen slår an - hvilket vil kunne ses ret hurtigt er værdien mindst et 3-cifret millionbeløb - men som alt på dette område er risikoen for at værdien er 0 sikkert 90%-98%, men under alle omstændigheder er jeg ikke interesseret i at løfte sløret for ideen for personer jeg ikke kender.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hej Stig B,

Du kan jo løfte sløret overfor investorer gradvist, så du ikke risikerer, at de "løber med guldet". Risikoen for at investorer løber med din idé er nok ret overdrevet - hvis de gjorde det, var de hurtigt out of businezz.

Desuden vil jeg anbefale dig at indgå en hemmeligholdelsesaftale. Du kan se et eksempel på en sådan aftale på dette link:

Mvh - og god vind med søgningen af kapial

Karsten

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 22:33
Hej Karsten,

superfint link. Tak for det.

Jeg er enig i det med frygten for at "stjæle" ideen. Problemet er nok størst når jeg leder efter private medinvestorer, der ikke er fast i "business", men som måske har adgang til kapital.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)