Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan - no-cure/no-pay

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det hænder jo at man skal hente penge et sted for at realisere sin idé. Og mere end ofte kræver det en forretningsplan. Men en ting er at lave den selv - hvad man også bør forsøge sig med, men en anden ting er at få planen op på det niveau, som kræves.

Hvordan får man så råd til at få sådan en lavet? Det gør man jo sjældent :) Man søger jo om penge.

Så det kan jeg løse ved at lave den sammen med dig, og hvis du får penge ud af det, så ser vi på afregning derefter.

De fleste etablerede forretningsfolk i dag ved godt, at en forretningsplan jo ikke er til meget gavn i det driftsmæssige efterfølgende, men manglen på en forretninsplan er en ganske stor barriere når man skal hente penge. Så sørg for at få lavet en ordentlig en.

Og nu behøves det ikke at koste noget før pengene er der.

Held og lykke med det hele.

Tilmeldt 10. Mar 06
Skrevet kl. 13:19
Glemte lige at nævne, at jeg også laver engelske forretningsplaner - der er nemlig flere der har spurgt.

God vind fremover.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:42
Dato: 20-02-2007 14:15:45 Forfatter:prostart

Så det kan jeg løse ved at lave den sammen med dig, og hvis du får penge ud af det, så ser vi på afregning derefter.

Personligt ville jeg helst vide på forhånd hvad det vil koste mig hvis jeg fik hjælp af dig. Jeg synes at der er lidt for meget mafia over metoden med at prisen først bliver aftalt EFTER at man har fået hjælp

Men ellers spændende service du tilbyder.

mvh Carsten

Tilmeldt 10. Mar 06
Skrevet kl. 17:03
Hej Carsten og øvrige amino''er

Tak for indlægget - der mangler klart nok en uddybning.

Mine priser starter omkring kr. 15.000 for en plan jeg skal lave helt fra bunden - og mindre hvis ikke. Hvis du skal hente 4 mio så skal jeg arbejde mere end hvis det drejer sig om 100.000 - som regel.

Hvis der ønskes et tilbud, så skal jeg først vide hvad opgaven drejer sig om før jeg kan sige noget.

Håber at det giver mening det hele.

Held og lykke
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:45
Enig med Cartsten.  Jeg kan kun bifalde tiltag med no-cure-no-pay (NC-NP), men der bør være åbenhed over hvad det kan komme til at koste. Sæt en pris på hvad det vil komme til at koste hvis du skulle sælge en plan til fast pris, og beregn så hvad du skal tjene på gyngerne for at dække tabet på karusellerne.
Mvh Jesper.

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:08
Vil det sige, at en forretningsplan med budgetter, markedsanalyser, skrivearbejde, design af layout, osv. koster 15.000 kr., og det er inklusiv den risiko du løber for, at der ikke hentes kapitalforretningsplanen?
Tilmeldt 10. Mar 06
Skrevet kl. 12:45
Hej

Fast pris - ja det ville jeg gerne lave. Det er dog noget besværligt. En af jer amino''er har kontaktet mig med et projekt, jeg takserer til kr.10.000. Der er nemlig lavet en hel del forarbejde. En anden amino skal have lavet noget på engelsk - det er en anden pris - og der er også lavet noget andet forarbejde.

Ring eller skriv til mig på email - så kan jeg vurdere det. Grunden til at jeg bliver nød til at lave lidt "åbne" priser, er netop for de situationer - som er nævnt af en anden debatør - nemlig hvis der skal laves markedsundersøgelse og lignende. Og de fleste kan forestille sig det arbejde der ligger i sådan noget.

Så jeg er ked af det - det er kun at spørge. Og ja, jeg bærer min egen risiko for de ting jeg selv skal lave. Hvis der skal hentes andre bureauer eller institutter ind over, så er det ikke mig der bærer den del.

Håber det giver mening.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:09
Min erfaring med NC-NP-kunder er, at de oftest gerne vil kende prisen på forhånd.

Jeg har ikke lavet forretningsplaner efter NC-NP-princippet, men når jeg laver fundraisingplaner foregår det altid ved, at jeg efter en indledende vurdering af projektet giver ét eller flere tilbud. Min pris vil oftest afhænge af det beløb, der fremskaffes.

I min verden er det også sandt, at der er mere arbejde i at fremtrylle 4 mio end 100 kilo. Men der er ikke automatisk 40 gange så meget arbejde i det. Jeg beregner derfor mine tilbud ud fra den tid, jeg skal bruge på opgaven og med et tillæg for den risiko, jeg skal løbe. I praksis betyder det, at de kunder, hvis fundraising lykkes betaler for de sager, der mislykkes. Min opgave er så at have flest af den første slags, hvilket betyder, at jeg jævnligt afviser projekter, fordi jeg ikke tror på dem.

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 22:42
Diskussionen gik vist af sporet fordi du skrev at prisen var noget man diskuterede efter pengene var kommet i kassen. Naturligvis kan du ikke give fast pris på forhånd på noget du ikke kender omfanget af det siger sig selv.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 22:49
Diskussionen gik vist af sporet fordi du skrev at prisen var noget man diskuterede efter pengene var kommet i kassen. Naturligvis kan du ikke give fast pris på forhånd på noget du ikke kender omfanget af det siger sig selv.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)