Jeg driver et I/S sammen med en partner. Vi har varer fra England og USA som vi har eneforhandlerret på i hele Skandinavien. Sagen er bare den at min partner nu har oplyst mig, at hun er blevet kontaktet af vores leverandør i USA om hun vil tage sig af en kunde i Belgien. Det vil hun gerne, men uden om vores I/S! Jeg har ytret at jeg er temmelig skuffet over dette. Efter at have overvejet situationen de sidste 14 dage føler jeg mig utryg og udsat for tillidsbrud, for hvis hun kan gøre det denne ene gang, så kommer der nok også en gang til... Hun mener at hun kan starte et I/S som grossist for disse varer og at jeg så eventuelt kan købe mig ind senere!!! Som tidliger nævnt har jeg svært ved at forene mig med den tanke og vil nu gerne finde ud af hvordan jeg kommer ud at dette I/S, Vi har PT. en kassekredit på 85.000 og varelager for over 120.000 (muligvis mere) Er der nogen der har et bud? |
Ud af I/S hvordan?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Men først bør I nok indbyrdes se, om ikke I kan løse stridighederne til begges tilfredshed. Heldigvis er der ikke tale om de store beløb, som jeg læser dit indlæg. Er kassekreditten brugt til randen? Er varelageret let omsætteligt? Ønsker du at fortsætte forretningen uden din makker? Eller vil du købes ud? Og hvad er din makker interesseret i? Disse spørgsmål bør du nok få besvaret før du kontakter en advokat, dog. Held og lykke - håber at du rammer rigtigt! Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Tak for det hurtige svar! Jeg er nået til den konklusion at jeg gerne vil købes ud. Kassekrediten er på 100.000 men der er pt. kun trukket op til 85.000. Jeg tror desværre ikke det er muligt at nå til enighed om dette da min partner føler det er en meget rigtig beslutning hun har taget. Ang. vores varelager er forholdsvist let omsætteligt. |
Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Du vil kunne udtræde af I/S-et med et passende varsel. det vil typisk være 3 måneder. I praksis foregår det sådan, at du skriftligt meddeler din medinteressent, at du ønsker at udtræde af I/S-et feks. pr. 1. juni 2007. Det vil være hensigtsmæssigt, at du meddeler det samme til jeres forretningsforbindelser m.v. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)