Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger et godt crm

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger et crm der kan følgende:

1) Det skal være på dansk (gerne en oversættelse)

2) Integreres med e-conomic. Den skal kunne hente både kundedata, faktura, ordrer, tilbud osv. så jeg kan lave budgetter, pipelines osv. i crm.

3) Integreres med outlook. Fuld integration - der må ikke mangle noget, heller ikke gentagelser, aftaler der tager flere dage osv.

Jeg troede jeg havde fundet crm der passede perfekt til os - nemlig webCRM. Systemet er meget overskuelig og hjælpen rigtig god. Men den har desværre mangler i integrationen mellem e-conomic og outlook. Disse mangler gør så, at vi alligevel skal indtaste oplysninger i to systemer - og det er jo det vi ikke vil.

Så har jeg kigget på SugarCRM (og nu håber jeg så at fx Dan Taxbøl svarer her :)) men det er jo ret stort og noget uoverskueligt synes jeg. Så inden jeg bruger flere dage på at undersøge dette system, håber jeg at få svar på, om den kan det jeg ønsker. Egentlig vil jeg helst kunne klare selv at sætte systemet op til os, men hvis jeg evt. skal ha fx 20twenty eller Bellcom til at sælge mig en løsning - hvor dyrt er det så? Vi er jo et ret så lille firma og har ikke mange midler....endnu :)

Glæder mig til at få hjælp fra jer aminoer :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57

Kig på Microsoft CRM, evt. tag en snak med MicroPartner - de har nogle rigtig fornuftige og omfattende løsningsmodeller.

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra København
Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:24

Hej Anja (og andre),

Jeg prædiker meget om at CRM ikke bare er en avanceret kontakt database. Og som altid er djævlen i detaljerne, vær glad for at du rimeligt hurtigt har indset at små CRM systemer ofte er begrænset på nogle vitale punkter.

Data (form af kunder) er billigere og billigere, men det værdifulde er hvorledes vi kan gøre disse data mere værd (købs data, relationer, historik, kreditvurdering, RKI) uden at dette koster en masse penge, men at dette kommer automatisk. Og endnu bedre at systemet kan fortælle de rette folk at de skal agere når der sker ændringer.

SugarCRM kan se uoverskueligt ud når man starter, men dette er et spørgsmål om at gemme de funktioner som du pt. Ikke har brug for, og når man får brug for dem er det et spørgsmål om et klik for at få dem frem igen. Ikke en flytning fra system til system (Som en af vores kunder måtte erfare ikke er helt billigt)

Integration med systemer, er især et spørgsmål om detaljer.  E-conomics levere meget brede muligheder for at integrere, men det er ikke ens betydende med at når der står at man har integration med e-conomics at det så understøtter den brede palet af muligheder, som du også har erfaret. Vi understøtter heller ikke alle funktionaliteter med vores integration - ikke fra et synspunkt om at et vil vi ikke men at vi hellere bruger funktionaliteten i SugarCRM, når den er det.

SugarCRM kan til enhver tid matche små CRM-systemers priser - SugarCRM CE løsning er det gratis! (Download den her http://www.sugarcrm.com/crm/download/helper.html?dl=/frs/download.php/7746/SugarCE-6.1.2.zip). Mange modifikationer kan man lave via admin systemet, og skal man have mere udvidet funktionaliteten er der er et udvidet API, mangler du funktioner er det Open Source så man kan udvide med funktioner.

Det er netop filosofien bag SugarCRM at man kan starte i det små (og til billig penge), med en avanceret database. Men CRM er jo meget mere

• Nem måde at få gjort 10.000 leads til x kunder, med mindst mulig indsats
  • Nem måde at blive opmærksom når der sker ændringer med dine eksisterende kunder (Din kontakt person skifter arbejde, firmaet skylder penge, der er problemer med levering) via integration
  • Osv. Osv.

SugarCRM er et program der giver dig mange af funktionaliteten til at gøre dine data mere værd, og som det stærkeste i SugarCRM muligheden for at integrere med omverdenen både interne og eksterne systemer.

Alt samme skal holdes op imod hvad der er af likviditet/økonomi til at gøre noget og den besparelse / værdiskabelse der ligger i at udvide funktionaliteten.  Men det er bedre at have muligheden.

Så svaret på dine spørgsmål:

1. CE versionen findes ikke på Dansk, men det gør den Professionelle
  2. E-conomics. Vi har ikke integration med tilbud da dette er en af de stærke funktionaliteter i SugarCRM, men vi kan konvertere et tilbud i SugarCRM til en ordrer i e-conomics og vi har integration med produktdatabasen så man kan basere tilbud på produkter fra e-conomics.
  3. Der er integration med Outlook. Og intet du nævner mangler, men jeg vil ikke give dig sælger svaret og sige JA, ud fra at der er funktioner der ikke giver mening at integrere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)