Hej Anja (og andre),
Jeg prædiker meget om at CRM ikke bare er en avanceret
kontakt database. Og som altid er djævlen i detaljerne, vær glad for at du
rimeligt hurtigt har indset at små CRM systemer ofte er begrænset på nogle
vitale punkter.
Data (form af kunder) er billigere og billigere, men det
værdifulde er hvorledes vi kan gøre disse data mere værd (købs data,
relationer, historik, kreditvurdering, RKI) uden at dette koster en masse penge,
men at dette kommer automatisk. Og endnu bedre at systemet kan fortælle de
rette folk at de skal agere når der sker ændringer.
SugarCRM kan se uoverskueligt ud når man starter, men dette
er et spørgsmål om at gemme de funktioner som du pt. Ikke har brug for, og når
man får brug for dem er det et spørgsmål om et klik for at få dem frem igen.
Ikke en flytning fra system til system (Som en af vores kunder måtte erfare
ikke er helt billigt)
Integration med systemer, er især et spørgsmål om detaljer. E-conomics levere meget brede muligheder for
at integrere, men det er ikke ens betydende med at når der står at man har
integration med e-conomics at det så understøtter den brede palet af
muligheder, som du også har erfaret. Vi understøtter heller ikke alle funktionaliteter
med vores integration - ikke fra et synspunkt om at et vil vi ikke men at vi
hellere bruger funktionaliteten i SugarCRM, når den er det.
SugarCRM kan til enhver tid matche små CRM-systemers priser
- SugarCRM CE løsning er det gratis! (Download den her http://www.sugarcrm.com/crm/download/helper.html?dl=/frs/download.php/7746/SugarCE-6.1.2.zip).
Mange modifikationer kan man lave via admin systemet, og skal man have mere
udvidet funktionaliteten er der er et udvidet API, mangler du funktioner er det
Open Source så man kan udvide med funktioner.
Det er netop filosofien bag SugarCRM at man kan starte i det
små (og til billig penge), med en avanceret database. Men CRM er jo meget mere
- Nem måde at få gjort 10.000 leads til x kunder,
med mindst mulig indsats
- Nem måde at blive opmærksom når der sker
ændringer med dine eksisterende kunder (Din kontakt person skifter arbejde, firmaet
skylder penge, der er problemer med levering) via integration
- Osv. Osv.
SugarCRM er et program der giver dig mange af
funktionaliteten til at gøre dine data mere værd, og som det stærkeste i
SugarCRM muligheden for at integrere med omverdenen både interne og eksterne
systemer.
Alt samme skal holdes op imod hvad der er af likviditet/økonomi til
at gøre noget og den besparelse / værdiskabelse der ligger i at udvide funktionaliteten.
Men det er bedre at have muligheden.
Så svaret på dine spørgsmål:
- CE versionen findes ikke på Dansk, men det gør
den Professionelle
- E-conomics. Vi har ikke integration med tilbud
da dette er en af de stærke funktionaliteter i SugarCRM, men vi kan konvertere
et tilbud i SugarCRM til en ordrer i e-conomics og vi har integration med
produktdatabasen så man kan basere tilbud på produkter fra e-conomics.
- Der er integration med Outlook. Og intet du
nævner mangler, men jeg vil ikke give dig sælger svaret og sige JA, ud fra at
der er funktioner der ikke giver mening at integrere