Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 eller flere Adsense konti til flere websites?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis man fx har 10 forskellige websites med Adsense reklamer.

1) Er det da en fordel at have en fælles Adsense konto for dem alle?

2) Eller er det bedst at oprette en seperat Adsense konto for hvert website?

Hilsen Kristina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:05

Kristina Andersen:

2) Eller er det bedst at oprette en seperat Adsense konto for hvert website?

Det er kun tilladt at have én, så det er ikke en mulighed. Så skal du i hvert fald strække dig langt for at undgå at Google opdager sammenhængen.

Så længe det er reelle hjemmesider og du ikke laver kliksnyd er der ingen grund til at have to AdSense-konti. Hvis du der i mod har tænkt dig at overtræde regler for Google AdSense (som du bør sætte dig ned og læse) så del dine aktiviteter op i to risikogrupper med hver sin Google AdSense-konto (men så skal du have to navne, to e-mailadresser, to kontonumre og to computere med hver sin ip som du kun bruger til hver sin gruppe).

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 07:20

Jeg smider lige et tillægsspørgsmål ind, håber det er ok.

Er der en måde man kan se hvor klikket kommer fra hvis man nu har 2 websites med adsense reklamer?

Og kan man se hvilken reklame der er blevet klikket på?

Mvh

Daniel 

Bleer på Tilbud

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 08:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 08:15

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 13:14

@Tommy - tak for dit hurtige svar.

Tommy:
Det er kun tilladt at have én, så det er ikke en mulighed. Så skal du i hvert fald strække dig langt for at undgå at Google opdager sammenhængen.

Det er jeg klar over, men tak for at gøre opmærksom på det Smile

Tommy:
Så længe det er reelle hjemmesider og du ikke laver kliksnyd er der ingen grund til at have to AdSense-konti.

Jeg har nu ingen planer om at bryde Google's reglsæt, men har efterhånden hørt mange historier på nettet, hvor folk har fået lukket deres konti. Så det var mest for at sprede risikoen, så hvis én konto mod forventning skulle blive lukket, så vil nr. 2 stadig være aktiv.

Logger de også MAC-adressen siden du siger 2 forskellige computere?

@ Daniel - spørg du endelig løs og tak for svar @ IOOS Internet Aps Smile

Hilsen Kristina

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:31

Kristina Andersen:
Logger de også MAC-adressen siden du siger 2 forskellige computere?

De kan rent teknisk ikke logge din MAC-adresse, da de ikke har adgang til denne. Men tilgengæld kan de lægge en cookie på din maskine, som de kan aflæse og se du har logget ind på forskellige accounts (hvis du altså ikke clearer denne cookie eller bruger forskellige browsers).

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 14:07

Er ikke helt enig med Tommy (selvom jeg godt forstår hvor han vil hen).

Du kan godt have flere konti. En privat og en til dit firma. Så længe alle informationerne er forskellige (e-mail, adresser, bankkonti osv.). I de fleste situationer er det allerede tilfældet (med mindre du har virksomhed derhjemme).

Er det småpenge du tjener på Adsense, så giver det ikke mening at have flere konti, men begynder det at blive seriøse penge, så bør du have to (eller flere) konti. For som du helt rigtigt siger, så kan Google finde på hvad som helst og problemet med dem er, at kundeservice ikke eksisterer. Snyd eller ikke snyd, så har du ingen chance for at forsvare dig.

At du logger ind på flere Adsense konti med samme IP har jeg aldrig hørt skulle være et problem. Der findes millioner af dynamiske IP'er, så det ville ikke give mening hvis skulle give problemer.

Mvh
Mikael

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 15:33

@ CMS - tak for dit uddybende og brugbare svar.

@ Mikael. Tak for dine indputs. Men vil det give problemer hvis jeg opretter en privat og én firmakonto med samme fysiske adresse?

I bund og grund søger jeg blot at dække mig ind, såfremt en konto skulle blive lukket. Hvis det er muligt vil jeg foretrække at være på forkant med potentielle risici.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:55
'rettet'
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)