Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel på egen server? (Er jeg endt i den rigtig ende af Amino?)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

- bær over med mig, hvis jeg her opretter et indlæg et forkert sted!

Jeg er i fuld gang med opstart af et mindre IT firma. Dog mangler jeg publicering af min hjemmeside, og mangler derfor samtidig lidt information omkring webhotel.

1) Er det bedst at købe Webhotel online, eks. hos Dandomain, One, osv.?

2) Jeg har hørt at man har mulighed for at oprette Webhotel på sin egen computer. Dette synes jeg lyder som en god idé, efter jeg så ikke har behov for at betale mig fra det - men kun betale for et domæne!

3) Hvis man i så fald har mulighed for at oprette sit "eget Webhotel", hvordan udfører man så dette i praksis?

Nogen NØRDER eller andet godt-folk som kan give mig en grundig information omkring dette?

På forhånd tak!

Venlig hilsen

Morten

Fra Ringsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:37

Slet ingen der kan fortælle mig lidt om hvordan det virker?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41

Puha Morten, så nem er opgaven altså desværre ikke lige. 

Du skal have en server - bare det den koster i strøm, kan du får dedikeret servere for i udlandet. Derudover skal du som minimum have en fiber linje, for at det bliver stabilt. 

Når man ser bort fra dette, skal du så opsætte serveren, og før jeg kan rådgive dig om det, er jeg nødt til at vide hvad der skal ligge på den? Php, ASP.net eller lign ? 

Hvis det er php, skal du have en Linux/unix installation for at det kører optimalt, og asp.net skal du bruge Windows Server xxxx.. 

Håber det gav lidt mening :)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:18

Heuseler:

2) Jeg har hørt at man har mulighed for at oprette Webhotel på sin egen computer. Dette synes jeg lyder som en god idé, efter jeg så ikke har behov for at betale mig fra det - men kun betale for et domæne!

Jeg er ening med Jannik, men vil tilføje dette

Søg herinde og vælg dig en godt webhotel , det kan aldrig betale sig at hoste sin egen hjemmeside, og slet slet ikke hvis du ikke har den fornødne viden til det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Henrik Nielsen:

Jeg er ening med Jannik, men vil tilføje dette

Søg herinde og vælg dig en godt webhotel , det kan aldrig betale sig at hoste sin egen hjemmeside, og slet slet ikke hvis du ikke har den fornødne viden til det.

Alle skal starte et sted, og har en drøm om at hoste - så skal du bare lære det. Fx skal du igang med Linux så er debianguiden fantastisk - men webhoteller er bare virkeligt mange gange billigere og bedre. Fx når du køber et webhotel hos de fleste udbydere, så er du koblet op til mange internetudbydere, servercenteret har i mange tilfælde dieselgeneratore, hvis strømmen skulle gå osv. 

:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)