Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af Dansk byggeri tager 6 - 18 måneder!!!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg har opsagt mit medlemsskab af dansk byggeri d. 25. januar og har så fået en mail retur d. 22. feb.

Udmeldelse af Dansk Byggeri

Idet jeg henviser til email af 26. januar 2011, hvor du ønsker udmeldelse af Dansk Byggeri, skal jeg hermed meddele dig, at udmeldelse - i henhold til vedtægterne - sker skriftligt med seks måneders varsel til en 1. juli.

Din udmeldelse vil derfor få virkning pr. 30. juni 2012. Du er dermed kontingentpligtig til og med 2. kvartal 2012.

Ophør af medlemskab betyder, at du efter den 30. juni 2012 ikke længere må markedsføre dig med Dansk Byggeris logo og BYG GARANTIORDNING. Jeg skal dog gøres opmærksom på at virksomheden fortsat er bundet af overenskomsterne til de kan opsiges ved overenskomstperiodens udløb.

Det er jeg jo meget overrasket over og kan næsten ikke forestille mig at medlemmerne er helt klar over de har været med til at bestemme det.

Jeg vil gerne ud af medlemsskabet da jeg stort set ikke har gjordt brug af nogle af deres ydelser ud over at bruge byggaranti logoet, og det er ikke over 8.000 +m. værd om året.

Men nu ser det ud til at jeg hænger på yderligere 12.000 +m. ind til 30.06.12

Kender du noget sted med så lang en opsigelse??

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 10:36

Stod det ikke i betingelserne du accepteret ved indmeldelse?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:39

hej

Jeg forstår simpelthen ikke din undren for du har jo selv tegnet et medlemskab hos dem, med, ergo må du da også have læst deres medlemstetingelser ( hvis ellers du læste det med småt)

Hvordan kan du egentlig vide at byggegaranti logoet ikke er pengene værd ?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:42

Jens Stæhr:

Kender du noget sted med så lang en opsigelse??

Der er sikkert flere, men jeg kender i hvert fald til Comgruppen, der har 6 måneders opsigelse, til udgangen af et kalender år.

Til gengæld tilbyder de rabataftaler på telefoni, der er dårligere end kunderne selv kan få, med et meget minimalt tidsforbrug :o)

Det er selvfølgelig ærgeligt når den slags kommer som en overraskelse, men jeg er ret sikker på at det står et sted i de vilkår du har accepteret. Så du kan ikke tillade dig at være irriteret på ret mange andre, end dig selv.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 10:44
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jo det har stået i betingelserne men hvis jeg spørger andre medlemmer er der ingen der kan svare på hvor lang opsigelsen er, og du kender nok heller ikke alle betingelserne i dine forsikringer foreksempel.

Jeg regner med der måske er 1-3 måneder og der er ok, men det handler jo for dansk byggeri kun om et få nogle flere penge det er jo ikke fordi de har nogen anden grund til at give deres medlemmer fodlænker på.

Det siger også lidt om hvor tyndt deres tilbud er når de binder deres medlemmer på den måde.

Det er ikke medlemmerne der har bestemt dette i åben valg, jeg mener hvis du spørger medlemmerne om hvor lang de synes opsigelsen skal være så siger de sku ik op til 18 måneder!

Byggaranti logoet giver ikke nogen værdi for kunderne eller virksomheden det er meget minimalt, der er stort set ingen kunder der efterspørger dette og der har kun været et par der har spurgt om jeg var medlem og de ville nok have fået lavet deres byggeri alligevel.

Dansk byggeri har mange andre tilbud men de møder de holder giver ingen værdi for mine kunder eller mig. Derimod er det ren pamperi der går op i middage og vin.

Mvh. Jens

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 11:11

Jens Stæhr:

Jo det har stået i betingelserne men hvis jeg spørger andre medlemmer er der ingen der kan svare på hvor lang opsigelsen er, og du kender nok heller ikke alle betingelserne i dine forsikringer foreksempel.

Så er det vel fordi man ikke har læst betingelserne? Jeg forstår ikke hvordan man kan indgå en aftale uden at læse betingelserne. Fair nok at man ikke kan huske det hele året efter, men man har accepteret det ved indgåelse, og hvis man var enig dengang hvorfor så ikke være det nu?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 11:23

Der bliver indgået aftale hele tiden på baggrund af forventninger til betingelserne og de firmaer der ikke levere det forventet må så regne med at kunderne går andre steder hen, bare ikke hos dansk byggeri der går det skide godt fordi de binder deres medlemmer på hender og føder.

Du skal ikke komme og bilde mig ind du selv har læste betingelserne i dine forsikringer men derimod foventer du de dækker ved det som du forstå ved alm. forhold.

Nu handler det jo ikke om forsikringer med det er noget alle kan forholde sig til. Det handler om forventninger.

Hvis jeg har indbrud så regner jeg med forsikringen dækker og nej jeg har ikke læst betingelserne

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 11:57

Jens Stæhr:

Der bliver indgået aftale hele tiden på baggrund af forventninger til betingelserne og de firmaer der ikke levere det forventet må så regne med at kunderne går andre steder hen, bare ikke hos dansk byggeri der går det skide godt fordi de binder deres medlemmer på hender og føder.

Du skal ikke komme og bilde mig ind du selv har læste betingelserne i dine forsikringer men derimod foventer du de dækker ved det som du forstå ved alm. forhold.

Nu handler det jo ikke om forsikringer med det er noget alle kan forholde sig til. Det handler om forventninger.

Hvis jeg har indbrud så regner jeg med forsikringen dækker og nej jeg har ikke læst betingelserne

Men du har accepteret betingelserne, du kan ikke fraskrive dig med at du ikke har læst dem.

Og jo forsikringer, telefonikøb etc bliver betingelserne altid læst ihvertfald af mig ;)

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 12:09

Jens Stæhr:

Jeg regner med der måske er 1-3 måneder og der er ok, men det handler jo for dansk byggeri kun om et få nogle flere penge det er jo ikke fordi de har nogen anden grund til at give deres medlemmer fodlænker på.

Det siger også lidt om hvor tyndt deres tilbud er når de binder deres medlemmer på den måde.

Det er ikke medlemmerne der har bestemt dette i åben valg, jeg mener hvis du spørger medlemmerne om hvor lang de synes opsigelsen skal være så siger de sku ik op til 18 måneder!

Byggaranti logoet giver ikke nogen værdi for kunderne eller virksomheden det er meget minimalt, der er stort set ingen kunder der efterspørger dette og der har kun været et par der har spurgt om jeg var medlem og de ville nok have fået lavet deres byggeri alligevel.

Dansk byggeri har mange andre tilbud men de møder de holder giver ingen værdi for mine kunder eller mig. Derimod er det ren pamperi der går op i middage og vin.

Mvh. Jens

Hej Jens

Nu handler dansk byggeri jo om meget mere end bare deres logo. Hvis du har ansatte så går de ind og hjælper rigtig meget i forbindelse med eventuelle tvister med fagforeningen. Desuden har de nogle forsikringer der er helt i top til en billig penge. Det er meget mere end blot et logo og en garantiordning. F.eks. havde vi vores Mercedes 220 fra 2007 forsikret hos dem til ca. 8.000,- om året der var ikke mange forsikringer der overhovedet ville røre den til det beløb. Deres forsikringspriser er den samme for ALLE og der er altid dækning hvis noget går galt. Min mands firma har haft rigtig stor glæde af at være medlem.

Dermed ikke sagt at alle kan drage nytte af dansk byggeri, men de fleste hvis de bare husker selv at bruge deres ydelser. Hvis du har ansatte vil jeg ikke træde ud af deres vinger, det kan hurtigt blive dyrt og tidskrævende. De sender også information ud til alle medlemmer omkring lovændringer hvilket også er vigtigt hvis du ikke lige pludselig vil stå med en sag som du ikke vinder.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)