Hej Aminoer Jeg er ved at skrive min bachelor om online købsadfærd og online markedsføring, men finder, at min problemformulering bliver for beskrivende. Derfor tænkte jeg at alle i praktisk erfarne aminoer derude, kunne sidde inde med nogle problemstillinger vedr. online købsadfærd og den måde man som e-handelsbutik bør/kan markedsfører sig på i forhold til den online købsadfærd.?
Min problemformulering lyder indtil videre således: Hvordan er købsadfærden på internettet, og hvordan kan en e-handelsbutik markedsfører sig i forhold til denne købsadfærd? Med følgende underspørgsmål: Hvorfor er det så populært som forbruger at handle på nettet? Hvordan handles på nettet? – konsumentadfærd. - Hvordan foregår informationssøgningen? - Hvilke usikkerheder er der forbundet med gennemførelsen af handlen? Hvordan tilpasses markedsføringen på nettet i forhold til købsadfærden? - Hvilke marketing teorier og strategier kan en e-handelsbutik benytte sig af? - Hvilke markedsføringsmæssige redskaber bør en e-handelsbutik implementerer?
Håber der er nogen der sidder inde med nogle problemstillinger omkring dette emne, som kunne være interessante at skrive om.
På forhånd tak, Henrik :)
|
Hej.
Jeg sidder selv og skal til at skrive et studieretningsprojekt her om ikke så længe, og jeg overvejer at skrive om e-handel. Men jeg synes jeg har svært ved, at finde informationer om købsadfærd mht e-handel? Så tænkte på om du måske havde nogle gode links eller andet :-)
Mvh. Katrine