Nogen der ved hvor man finder tidligere domme med kopieret tekst? Jeg har lige fundet ud af at det er mere end 20 anmeldelser der er stjålet fra os af en webshop.
Jeg har netop kontaktet Kristian Holte, men kunne godt tænke mig at se tidligere domme, samt hvilke paragrafer og love der overtrædes.
Nogen der ved hvor man finder tidligere domme med kopieret tekst? Jeg har lige fundet ud af at det er mere end 20 anmeldelser der er stjålet fra os af en webshop.
Jeg har netop kontaktet Kristian Holte, men kunne godt tænke mig at se tidligere domme, samt hvilke paragrafer og love der overtrædes.
Kan man egentligt lave en politianmeldelse?
Håber du lige skriver om dem herinde, hvis du finder nogle!? :-D
Og mange tak for hjælpen. Jeg Har taget kopier af deres sider med MIN tekst på om glans i maling, og i næste uge, sender jeg en mail til dem.
Vi har som iværksættere, med små midler, nogle rigtige gode redskaber til at forfølge disse sager (så længe beløbet er under 50.000). I de tilfælde hvor kopiering er sket med overlæg, samt økonomisk vinding for øje, har jeg nogle helt klare linier jeg følger hver gang. Det er rigtig rart hverken at blive frustreret, irriteret, eller tænke for meget over det, når det sker, netop fordi der er nogle interne retningslinier for hvordan det skal køre.
Det er lige før jeg synes det er en smugle uansvarligt at tage for let på sådan nogle sager, da du har et ansvar for dig selv og din virksomhed (/indtægtsgrundlag). Når enkonkurrent går ud og kopiere en dine tekster for at tjene penge på dem (=fjerne indtægt fra dig), så mener jeg i høj grad der er grundlag for at handle med mere end e-mails ala "fjern teksten indenfor x dage".
Nu har jeg selvfølgelig ikke de juridiske forudsætninger for at svare, men gør det alligevel.
Jeg er ret sikker på, at det ikke er en sag politiet tager sig af. Nu er det ikke helt det samme, men alligevel tæt på: Politiet griner af Denice Klarskov
Jeg tror den rigtige løsning er, at gå gennem en advokat.
Men hvor er det dog primitivt, at de ikke kan lave deres egne tekster. Jeg gætter på at det er én af de der små butikker, der sælger billige telefoner uden abonnement. De laver i hvert fald mange "sjove" ting. Og det er ikke ret mange af dem, der har forudsætningerne for at lave en ordentlig tekst selv.
Nu har jeg selvfølgelig ikke de juridiske forudsætninger for at svare, men gør det alligevel.
Jeg er ret sikker på, at det ikke er en sag politiet tager sig af. Nu er det ikke helt det samme, men alligevel tæt på: Politiet griner af Denice Klarskov
Jeg tror den rigtige løsning er, at gå gennem en advokat.
Men hvor er det dog primitivt, at de ikke kan lave deres egne tekster. Jeg gætter på at det er én af de der små butikker, der sælger billige telefoner uden abonnement. De laver i hvert fald mange "sjove" ting. Og det er ikke ret mange af dem, der har forudsætningerne for at lave en ordentlig tekst selv.
Men jeg har lige brugt lidt tid på Google, og går ud fra at jeg har fundet dem. Hvis det er en Amager butik vel at mærke.
Jeg har også kigget lidt i forskellige systemer, og jeg tror du får en hård kamp. For at være helt ærlig, tror jeg de er ret ligeglade.
Hvis tingene er som de ser ud til, er de bare en del af en større gruppe af denne type forhandlere, og så skifter de bare navn, firmanavn eller hvad der nu skal til, hvis de taber en retssag. Det sjove er dog, at det ikke ser ud til at de har brugt dine tekster på deres anden shop.
Men selvfølgelig skal du gå hele vejen. Og jeg håber både at du vinder, og at du får pengene.
Jeg vidste ikke de havde flere shops, det er kun den ene som copyscape fanger. Jeg kan se at der er flere virksomheder på adressen, bl.a. en konkurs, men de andre virksomheder har andre ejere.
Jeg ved ikke om de 6.000,- kr., som blev nævnt tidligere holder i retten, men det kan blive rigtig dyrt for dem.
Jeg bruger ca. denne beregningsmodel hvis jeg skal skal køre sagen: 2000 kr pr. tekst + 8 til 12 timer af 500 kr + ca. beregnede rejse omkostninger (fly,taxa) + 500 kr i retsafgift. I dit tilfælde vil du jo komme over 50.000 kr., men umildbart tror jeg der vil være en fornuftig i at holde det lige under 50.000 kr, så du netop kan køre det som en småsag.
Det skal lige nævnes det, at jeg aldrig er kommet så langt så det er endt i en sag, da vi som regel bliver enige om en pris på 2000 kr pr tekst + 500 kr i retsafgift.
Er det egentlig smartest at gå efter det ApS der står på siden som ejer, eller den person der er registreret som ejer hos DK Hostmaster?
Det er vel ham der ejer domænet, der har ansvaret for indholdet. Og det kunne jo tænkes at han var mere bekymret for an sag til små 50.000 kr. der følger ham personligt, end et firma han bare kan lade gå konkurs og dermed slippe for mere bøvl.