Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tre konkurrenter har stjålet tekst fra mig - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg har lige fundet ud af, at tre af mine konkurrenter, har stjålet en tekst fra mig, om glans i maling.

Jeg kopirede teksten og indsatte den i google og trykkede søg, og så kom de frem.
Faktisk meget let :-D

Men hvad kan jeg gøre overfor dem nu? Jeg vil jo ikke have de stjæler fra mig, og heller ikke ende i noget duplicate content.

Det er mig som har skrevet teksten, men hvordan kan jeg dokumentere det?

De to af dem har rettet lidt i det, mens den sidste danmag.com/malerarbejde/ har brugt teksten 100% som jeg lavede den.

Mvh

Michael Haahr
www.maler-maling.dk
Kvalitetsmaling billigt til salg online

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 15:53

Øv når ens hårde arbejde bliver stjalet!

I første omgang skriver du en pæn og bestemt mail til dem og beder dem om at fjerne indholdet som de har kopieret.

Hvis dette ikke sker har jeg hørt om flere aminoer der simpelthen har sendt en regning på brug af tekst på xxxx antal kr, da det er dig som tekstforfatter der har ophavsretten og andre dermed ikke må gøre brug af dem uden dit samtykke.

Men prøv først og fremmest med en mail og se om det ikke virker. Det er  de færeste der vil risikere resager mv. pga en tekst :)

Held og Lykke med det :) 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:00
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 1,1 stjerner givet af 7 person

Husk at skrive copyright på din website, så bliver det sidste gang du får det problem :-)

Anette, Koncept marketing, sønderborg, www.konceptmarketing.dk 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:31

Til Lykke Michael.

Det er dog den nemmeste måde at tjene penge.

Send en regning til hver af dem (mener at taksten pt. er 6.000,- / side), det har Simply Law styr på.

Lav med det samme nogle Screen Captures og gem dem på din PC så du har dokumentationen i orden.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 16:38

18K det er da også en slat penge, når man tænker på at de intet får ud af teksten da Google anser det som double content.

Di kan måske bruge dette som bevis også

http://copyscape.com/?q=http%3A%2F%2Fwww.maler-maling.dk%2F529%2Fraad_vejledning%2Fhvad_er_glans

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:42

dagmag er sku da en amino :-O

Ja det er selvfølgelig underordnet.

Håber du gør noget ved sagen og ikke bare lader det stå til :-)

Mikkel

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

Til Lykke Michael.

Det er dog den nemmeste måde at tjene penge.

Send en regning til hver af dem (mener at taksten pt. er 6.000,- / side), det har Simply Law styr på.

Lav med det samme nogle Screen Captures og gem dem på din PC så du har dokumentationen i orden.

Venlig hilsen,

Christian

Det tror jeg nu ikke det er... En kort beskrivelse af et produkt uden højst sandsynligvis at have dokumentation på at man er skribent af det. Det gør man jo aldrig når man skriver noget, hvis det var så simpelt kunne jeg jo bare lave den samme tekst på min side og begynde at sende regninger til de oprindelige sider hvor den først var på. Det er påstand mod påstand, og ender ingen steder hvis begge er velvidene om tingene.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:49
Se mine svar her : http://www.amino.dk/forums/t/115048.aspx
Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 16:50

jub:

Det tror jeg nu ikke det er... En kort beskrivelse af et produkt uden højst sandsynligvis at have dokumentation på at man er skribent af det. Det gør man jo aldrig når man skriver noget, hvis det var så simpelt kunne jeg jo bare lave den samme tekst på min side og begynde at sende regninger til de oprindelige sider hvor den først var på. Det er påstand mod påstand, og ender ingen steder hvis begge er velvidene om tingene.

Nu er det ikke en kort beskrivelse, men det drejer sig om en tekst på 622 ord..!

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)